roligtlivver.blogg.se

Ute skiner solen...

Publicerad 2014-11-11 10:59:05 i Allmänt,

Och inne sitter jag. Tänk om någon ville ringa och säga:Ska du gå med på en promenad?? DÅ hade jag varit ute innan som man brukar säga, "f-n fått på sig skorna"...
 
Teaterresan i lördags var bra. Mycket bra. Familjen Addams ett kärt återseende för många av oss. Inte alla hade sett den på tv. Men jag hade i alla fall och Micke och säkert några till.
Claes Malmberg är stor men herre gud så smidig han är. Och vilken svada han har. Petra Nielsen o Lasse Kronér också väldigt bra. Ja alla var alltså BRA!!
 
Maten åts i Sjöbo på gästis och allt beröm åt den maten. Fika på Ekerödsrasten.
 
Jag MÅSTE se hur jag kan göra bilderna mindre. Förut funkade det men ,nä. Detta är i alla fall en bild från Helgen Halloween och Saga i full fundering. Hon var en fransman på vift..Snygg som attan.
 
Nu denna veckan har jag trevligt sällskap, Ida bor här. Hon pryar på Katthemmet. Så trevligt med sällskap. Ja sällskap och sällskap. I går gjorde jag lax till oss och tände ljus och tyckte det här var mysigt. Och vad hände. Jo Ida sov middag, katterna hade tröttat ut henne, och gick inte att väcka så där satt jag i ljusets sken och åt min ensamma middag. Hon vaknade sen och åt . För kvällens program var innebandy och gympa och det var kul.
Möjligen börjar lite, men bara lite av åldern (ja på mig alltså) att ta ut sin rätt för i natt vaknade jag o hade en himla kramp i hela det ena benet. Men det gick ju över så nästa måndag är det fit for fight igen.
 
I kväll är det teater igen. Lokal teater och det är då inte fy skam. Dom är väldigt duktiga.
 
Och vi har ju börjat med vår träning. Visserligen inte spela upp förrän i början av juni. Men det ska skrivas och övas. Någon som har en grön mössa?? Vi behöver en sådan.
 
Dagens gamla bild. På väg till Italien. Scouterna i oss har plockat fram stormköket. Den unge rödhårige mannen till vänster, ja det är en rödhårig Micke. Kanske inte helt naturlig hårfärg.

Visdomsord: Vilja äta nyttigt är lätt men att äta nyttigt är svårt.!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela