roligtlivver.blogg.se

tacos

Publicerad 2015-02-01 22:02:47 i Allmänt,

Helgen har bjudit på tacos. Ja jag fick ju betala för det. En bra kväll på Renates och när musiken blev för hög för oss mogna, ja de yngsta är väl inte helt i ålder med en annnan, runt 50 eller under 50 eller ja det kvittar ju för trevligt har vi ändå tillsammans. Och det är ett sådant nöje att umgås över åldrar och intresse och tycke och smak. Vi har verkligen utbyte av varandra.
Oj då nu glömde jag ju början.
 
Alltså kära dagbok.
 
Har tidigare i veckan varit och hälsat på barnbarnet som är kvarlämnat i Asarum. Han mådde bara bra. Jag strök lite för honom. Jag strök så mycket att strykjärnet blev helt slut. Kaputt. Så nu kan jag inte stryka mer där nere.
 
Brevet i förra bloggen här som jag skulle skriva till kommunen blev bar skit av. Jag hade bråttom så jag skrev ett mail till soc.chefen och undrade hur det kunde komma sej att kommunen inte svarar på brev. Trodde det hörde till kommunens skyldigheter. Och om det inte gör det så hör det väl till allmänt hyfs. Ja allt det skrev jag inte. I torsdags skrev jag påminnelsen men inte fasen har jag fått svar. Jag blir sååååå trött.
En bild från betydligt yngre dar. Fest på Brantingvägen på 50-talet. Min bästis och lite kusiner, några grannar.En mysig tid.
Nu blir det inte mer i dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela