roligtlivver.blogg.se

kära dagbok

Publicerad 2015-01-07 16:57:40 i Allmänt,

Tror jag ska börja så här varje gång så här. För det blir ju som en liten dagbok, dock utan alla hemlisar som brukar finnas i en sådan. Börjar jag skriva hemlisar här så stoppa mej...
 
Rubriken är lite inspirerad av toaletten i Asarum hos Sigvants. Månntro det jag. I deras tidningskorg där ligger nämligen Berts betraktelser och dom har jag läst både fram  och baklänges och Bert börjar varje avsnitt så.
Nu börjar alltså Bert och jag likadant.
 
Så kära dagbok.
Slutade förra gången strax efter nyår. Det patetiska nyåret.
Sen har det ju varit trettonhelgen. Trettonafton går det årliga kalaset av stapeln. Mickes födelsedagskalas alltså. Micke är mannen som lyckas klämma in tre kalas  varje gång han fyller åt med undantag av jämna fem-tal då han bara har ett men ack vilken baluns. Han har redan börjar förbereda för nästa år så var beredd, man kan få en inbjudan.
 
Det tredje av hans kalas äger alltid rum i lokalen på Ekerydsplan och på trettonafton. 20 pers är det vanliga antalet och så i år också. I är var jag lite lat och beställde sallad från ett kafé. Det var bra och sen bakade jag tårtor. En hel hög med tårtor, alldeles för mycket tårtor.  Frysen är full av tårtor......
 
Nu får jag sätta in en bild. Tar lite stilstudier från våra teatrar. Kan ha varit inne tidigare men so what!!!
Behöver lite inspiration till årets show. Håller på att skriva och tänka och ändra och tänka igen. Hjälp gärna till med förslag på några små sketcher som kan framför av Micke och co.
nedre bilden smurfarna och övre bilden ser väl alla vad det är??
Sista bilden är från en föreställning som vi kallade Adam och Eva.
 
Och sicket besvär jag har haft på det nya året. Mickes dator OCH telefon funkar inte. Lämnade ner datorn och så klart dom tyckte den var gammal och det var fel på moderkortet och han måste ha en ny. Jäkla skit säger jag bara. Men eftersom han liksom jag älskar sin dator så var det bara att bita ihop och säga Ja då får det bli så.
Så nu kommer det snart en ny dator. inte gratis precis men nu är det ju så att det börjar dra ihop sej till melodifestival och inte minst eurovision song Contest. Och Micke kollar varje dag vilka länder som har låtarna klara och sen lyssnas det och funderas.
 
Telefonen har jag varit och dragit in och ut sladdarna men icke. I morgon blir det till att ringa till Oktv och fråga vad man kan göra. Och då ska jag och mannen i andra änden, han från oktv alltså, komma underfund med vad vi menar när han säger t ex modem och jag säger, en liten grå sak med tre sladdar i. Men vi ska nog kunna komma överens!
 
I kväll har jag "tant-besök" och då blir det frallor. Halentanterna heter gänget och det är så skönt med detta gäng för vi har en gång för alla bestämt att vi ska ha frallor, kex och ost. Punkt slut.
 
Så nu har jag dukat i köket och ska ta fram osten och förbereda kaffe och sen är jag beredd på den lilla "tant-invasionen"
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela