roligtlivver.blogg.se

Nya ögon

Publicerad 2015-01-15 18:03:00 i Allmänt,

Nu hoppade tomte och ljusslinga in här. Begriper det inte, denna skulle varit efter Så här t ex....Se nedan
Kära dagbok

SÅ skulle jag ju börja alltid.
Sist var det sladdproblem. Dvs med Mickes dator.
Och det har löst sig. INTE min förtjänst. Jag lovade och lovade Micke att försöka men det drog ut på tiden. Så till slut gick han ner till Holje Digital och man skickade upp en praktikant så var det problemet löst. Efter det funkade inte hans telefon igen och då lovade jag att komma upp. Men en timme senare ringde Micke och sa att han hade fixat lite bland sladdarna och sen funkade allt. Hmm behövs jag inte alltså.
Nu är det bara fb han inte kommer in på och det har jag lovat att fixa. Så nu får jag skärpa mig.
Sladdar kan se ut på många olika sätt...
Så här t ex. se ovan.
 
Virrigare än vanligt. Kanske beror det på att jag i går tog bort starr på båda ögonen. Ja jag gjorde inte själv utan var hos farbror Doktorn. I Varberg. Praktiskt nog tog han båda ögonen på samma gång. Jag tyckte det verkade hemskt att någon skulle peta i mina ÖGON. Och dessutom så tyckte jag när jag satt och väntade att "hmm det är nog ingen starr, jag har nog överdrivit. jag ser ju bra. Nu säger säkert doktorn Va vill du vi ska göra här???
Så jag blev riktigt glad när han sa: Ja du ser nog inte så mycket.
  
I dag har jag kommit på att det är ljust ute och inne. Kan se tv.n men inte läsa. Blir lite bättre efter hand men kommer nog att behöva läsglasögon. Har alltid innan kunnat läsa utan glasögon. Så det känns konstigt. Som tur var kom jag i morse på att Micke hade extra par läsglasögon som han kom inom med och det funkade.
 
Ett problem eller vad jag ska kalla det för: Jag måste byta lampa i badrummet. Plötsligt blev allt så ljust och fint och varenda liten skråma,rynka, fläck i ansiktet möter mig på morgonen. Och det ÄR inte kul. Men en liten dimmer kan nog lösa det problemen.
 
Annars vad nytt,. I söndags julgransplundring hos Micke med lite spel.
 
Och i söndags kväll halv 12 kom jag på att det var nog dags att klä av min gran. Så då gjorde jag det. Halv ett slängde ut den då nästan  barr-fria granen på altanen. Och la ner belysningen i den lilla lådan som jag redan både visat och diskuterat.
Lampan som jag beställde av Lovisa var också klar och så här ser den ut.
 
Några av mina favoritböcker med belysning. Gösta Gustav Jansson som en gång i ungdomen var en favoritförfattare, Dorythy Gilmans böcker om Mrs Polliflax, Sagan om ringen som jag verkligen älskade och läste två gånger (har inte sett filmerna) och sen Alistair Mac Lean. Vet inte varför jag gillade den sistnämnda så mycket men när  jag flyttade från Lingonvägen och gjorde av med de flesta böckerna så sparade jag alla hans böcker tom i pocket.
Så nu kan jag sitt och njuta av detta.
 
Mina ögon behöver nu vila så det var allt för denna gång.
 
 
 
.

Kommentarer

Postat av: Marie Ydreborg

Publicerad 2015-01-16 10:58:27

Skönt att det gick bra!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela