roligtlivver.blogg.se

sladdar

Publicerad 2015-01-09 19:27:22 i Allmänt,

Kära dagbok
 
Så skulle jag ju börja varje gång så då får det bli så.
Sitter här och väntar på På Spåret. Varför jag gör det vet jag egentligen inte! Nu för tiden tycker jag att jag är helt värdelös på att kunna frågorna. Antingen var det lättare under Oldsbergs tid eller är jag vorden gammal....
Måtte väl vara vara så att det var lättare förr eller....
 
Måste i alla fall avreagera mig på något. Mickes dator OCH telefon slutade ju att fungera. Och inte fick jag ihop det. ner till radiohandlaren och jag visste vad han skulle säga (så säger han alltid när jag har något som inte funkar)
Ja se det här går inte att laga. Nähä då kan jag ju inte mobevisa det så nu har Micke blivit 8000 kr fattigare och en ny dator rikare.

Utan telefon har han också varit. Tack att det finns mobiler! Men i dag tänkte jag att nu går jag upp till honom och ringer till OKTV. Men se när jag tryckt och donat lite så gick telefonen i gång. Hurra
 
Senare gick jag ner och hämtade den nya datorn och kopplade in. Men inte fasen fick jag internetkoppling där inte. Alla sladdar gick jag igenom. Men nej. Sen till slut la telefonen av igen. Och då nästan grät jag. Men med diverse nya tryck så fick jag telefonen i gång. Men sladdar till dator och få den att funka det gick inte.
 
NU när jag satt i lugn och ro i soffan så kom jag på att datorn borde ju funka utan sladd´, det är ju en laptop. Eller har jag fel där??
På måndag ska jag i alla fall ringa OKTV? och sen får vi diskutera oss fram.
Eller har man någon lösen för att komma in eller hur ska jag tänka här..
 
 
Jag tänker vidare i morgon för nu ska jag göra kaffe osv
 

Kommentarer

Postat av: Dorli

Publicerad 2015-01-12 17:41:21

Telefoner och datorer och allsköns elektroniska prylar strular ALLTID, mest när man bäst behöver dom. Hoppas att du har fått ordning på båda nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela