roligtlivver.blogg.se

tandutdragning

Publicerad 2015-01-26 17:45:37 i Allmänt,

Mer en misslyckad sådan. Men så här såg sonen ut efter försöket...
 
Glömde ju Kära dagbok.
Och vad har hänt under veckan. Ja i torsdags så gick jag på en skrivare-cirkel. Duktiga deltagare som läste upp sina egna alster. Får försöka skärpa mig om jag ska platsa där. Men roligt var det. Alltid kul att träffa nya människor. En del kände jag ju eller i alla fall kände igen.
 
På torsdag ska vi till SPF tydligen och läsa lite egna grejer. VAD sjutton ska jag ta med mig. Får hitta på något. Kanske någon här uppmärksammad läsare kan ge mig ett tips om vad jag ska skriva. Ett tips och jag skriver. Fantasin är det inget fel på.
 
I helgen var vi i Malmö hos min bästis sen skoltiden. Och vi var och grattade barnens farfar, alltså min svärfar. Han fyller 95 nu på torsdag. En aktningsvärd ålder. Och lite skröplig men vital i minnet. Så vi satt i köket, han och jag och skvallrade lite om Olofström förr och nu. En riktigt mysig stund.
 
 
 
 

Här ser ni Micke och hans farfar. 50 år skiljer det.
 
Åkte tåg gjorde vi och som vanligt så funkade samarbetet mellan SJ och mig helt perfekt. Kom fram och tillbaka i rätt tid. Och viktigt att vi kom hem för kl 18 var det dags för nästa kalas. Nu en 30 åring som skulle firas. Och firade gjorde vi. Mat och dans och frågesport. Micke vann frågesporten och fick en Oscar som pris. Lycklig blev han. Han hade 7 rätt och ingen hade mer.
 
I dag har jag varit på byggnadskontoret och hämtat en kopia på en ritning så i kväll efter gympan ska jag författa en skrivelse till kommunen. Berättar mer om detta sen. Jag blir så jäkla arg bara jag tänker på saken, alltså det jag ska skriva om,  så hade jag hittat var jag ändrar till rött så skulle det stått både med rött och med stora bokstäver.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela