roligtlivver.blogg.se

3 juni sist jag skrev.

Publicerad 2015-06-10 21:05:25 i Allmänt,

 
 
Och har det varit något nytt som hänt.
Vet inte, Får kolla i minnet.
 
Just nu gjorde jag diskmedelsöversvämmning ( det var ett ord som heter duga det) i vasken. Så gammal och har ändå inte lärt mig att dosera diskmedel rätt. Det projektet har jag gett upp.
3 juni var jag i Karlshamn på vernissage! Lovisa, Simons flickvän, har gjort tavlor med böcker. Man tar tre eller fyra favoritböcker och ger till henne och sen gör hon en lampa av dessa. Jättefint. Nu visade hon olika lampor med böcker och med flaskor och en lampa gjord av en stor vit porslinssvan. Och vem köpte den svanen tror ni. Jo Micke.
Torsdagen då fikade jag. Gjorde ett upprop på Fb till mina Yrsa-tanter (ett av  mina tantgäng) och berättade att jag kl 14.00 kommer att vara på Renates fik. Bara som en upplysning.Kl 14.00 var vi tre stycken och
Kl 15.00 var vi 5 st där. Bra! Och en varm och skön eftermiddag så vi kunde sitta ute och njuta. Sådana eftermiddagar vill vi ha flera av, och det kommer säkert.
 
Och sen blev det nationaldag och som traditionen i Olofström sedan 5 år tillbaka är vm i galgkastning så visste vi vad att göra. Har varit med alla gångerna. Och förbaske mig tror jag att jag kommit sist alla gångerna med.Kanske någon nu tycker att jag ska ge upp det projektet också. Men nä nä nä. Så här roligt har vi varje gång.
Notera mannen till vänster med tävlingsprotokollet som hukar sig och just sagt: se upp nu på alla håll för nu kastar Sigvant.
 
 
Middag på näbbebodagården och allmänt trevligt.
 
Sen blev det söndag och då var det dags för teater. Kl 11 for vi i  väg till folkhögskolan och sen gen.rep. och sen föreställning. Ett ögonblick såg jag bara en person i publiken och blev ganska ställd, klockan var 5 i två o vi skulle börja spela kl 2. Då sa någon att kanske vi ska öppna dörrarna. Hmmm då gjorde vi så och vips var vi 70 åskådare rikare.
Och till min glädje så var det både kusiner från Eklunds och Ekmans där. Tänk vad glad jag blev när jag såg dom.
Och ena kusinen hade ett album med sig med gamla bilder så nu har jag haft fullt jobb med att lägga in bilder på Eklunda-sidan. Sådana här t ex.Ja ja nu slog min otekniska sida till eller vad det nu var. För jag hittar inte bilden. Men nästa gång jag är här ska jag visa lite exempel på vad jag sysslat med.
 
Åter till teatern. Hur kul som helst. Och plötsligt så kunde alla vad dom skulle säga, det mesta i alla fall och resten sufflerade jag, och agerade och spelade och det gick så bra. Mellan de olika numren så pratade jag och helt plötsligt stod det klart för mig, oj vad jag gillar att stå här i ljuset och prata. Hmmm vilken inblick i mitt eget psyke jag fick.
Här överfaller grodprinsen prinsessan. Allt slutade lyckligt.
Snövit tycker jag själv var en riktig höjdare. Vår fantasi hade verkligen flödat där. Synd att ni inte var där och såg våra begåvade skådespelare.
 
Nu får det vara nog för dagen. Kanske jag säger bara kanske. så hittar jag bilder och då återkommer jag. Med redogörelse för resten av veckan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela