roligtlivver.blogg.se

Fritsatorpet

Publicerad 2015-06-01 21:42:19 i Allmänt,

I dag har jag varit på Fritzatorpet och ätit. Halen-tanterna och jag. Vi är inte så många i det gänget längre. 4 tappra tanter som träffas en gång i månaden. Juni-träffen brukar vi ha ute någonstans och i år blev det alltså Fritsatorpet. Oj nu kunde jag ju lagt in bilden från min mobil så alla kunde se hur vacker det är där. Kanske jag trycker in den senare i kväll.
 
Men här kommer en bild från byn som jag upptäckte häromdagen
 
Ja dvs jag upptäckte inte byn häromdagen utan om ni kan se på bilden så står det faktiskt.
Restaurang och taxgrill. Undrar om man serverar hundar där?
 
Helgen gick i balens tecken. Ja inte min. men Simons och Lovisas. Morföräldrarna och jag fick faktiskt vara med på ett hörn. Vi fick fixa picknik (hur stavas detta ord?) aha nu fick jag hjälp av stavningskontrollen. Så bra.
 
Jag lånade korg och morfar klädde den med blommor och då blev den så här fin.
 
Kostym på och fluga och väst och skor. Ja ja Simon gjorde det själv. Alltså klädde på sej. Sen fick vi se limosinen, hur stavas detta då, var är stavningskontrollen nu?? Alltså den stora bilen som han och Lovisa och 6 andra skulle åka i. Tjusigt värre var det.
Roligt att få vara med på ett hörn i festligheterna.
Annat när en annan tog realen. Men visst hade vi fest. Ingen bal men fest.Och inge limo... jag alltså stor bil utan buss till Kyrkhult och sen var vi en tapper skara som gick hem. Jag tror det är en mil men det gick hondan så bra.
Här skulle jag lagt in en bild från realavslutningen men tji fick jag. Undrar verkligen var min extra hårddisk tagit vägen. Ja inte rent fysiskt för jag ser den på skrivbordet, men innehållet ???
Nu blev det en bild från klass 6 i stället.
 
I dag känns det inte som om jag gjort något vettigt. Och det kanske jag inte gjort heller. Herre jesses kan NÅGON tala om var dagen blivit av???
 
I morgon vet jag programmet. 1) gym    2)Till Kyrkhult och assistera Ingegerd när hon gör vegetarisk mat till Simons student (assistera är jag bra på,diska och sådant) 3) handla   4)teaterträning.
 
Så nu kan ni berätta det för mig om jag även i morgon kväll undrar hur dagen varit.
Måste nog vila mig nu så jag tyar med morgondagen.
Får bli en kinabild som avslutning. Har inte riktig ordning på bilderna betr. Kina ännu men det ska bli.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela