roligtlivver.blogg.se

sommar på väg...

Publicerad 2015-06-29 09:27:00 i Allmänt,

Nu publiceras det hej vilt här. Står just att mitt blogginlägg har publicerats och där står då absolut inget mer än en rubrik men hur man tar bort det vet inte jag. Men här tänkte jag skriva lite nu
 
Har kommit på att jag kan lägga alla mina blogginlägg på ett USB-minne (eller det kanske inte går??) och sen ha det som en dagbok. Lugn jag ska inte ge ut den som bok, bara läsa den själv.
 
Sist jag skrev var den 10 juni. Och då hade jag minsann dagen innan varit på utflykt till Öland. Med kyrkans folk. Inte har jag gjort så mycket i det avseendet men jag försöker så gott jag kan. Lite medverkan på olika aktiviteter. Jag kan ju prata och sälja biljetter och duka av borden osv osv..
 
Sen den 12 var det student och då såg det ut så här.
 
Utspark och sen fest i Asarum. En solig och fin dag. Tänka sig äldste barnbarnet tar studenten.
 
Efter studenten så åkte jag med till Göteborg och stannade i veckan. En vecka som gick jättefort. Vet då knappt vad vi hittade på. Umgicks med barnabarnen och också barnen hmmmm. Var med till sjön men tyckte det var för kallt, har jag blivit mesig på gamla dar eller??, och sen var Saga och jag o åt thai-buffe en dag. Gott och trevligt sällskap.
Torsdag hemresa och som alltid vad det gäller SJ och mig så var förbindelserna goda.
Hemkommen så fanns sms från mina midsommarvänner, vi är vänner annars också men just midsommar har vi i mååååånga år tillbringat tillsammans och så ville dom i år med. Så det blev Kanotvägen på ef och kvällen. Och som vanligt tipsfrågor och spel och lekar.
 
Söndagen sen fick jag nattgäster, Ida och Saga och dom stannade till fredagen. Jag överlät sovrummet till dom och flyttade in i ett annat rum. Sovrummet blev deras och jag lät t o m bli att titta in och se hur det såg ut. Två tonårsflickor kan då röra till det och två tonårsflickor fnittrar, två tonårsflickor "skriker", två tonårsflickor hörs.
Dagen efter dom åkt vilade jag öronen och röjde och sen efter två timmar så saknade jag dom oerhört.
En trevlig vecka.
En dag ville dom till sjön för att prova hur livet som sjöjungfru skulle vara. Då såg dom ut så här.                           
NÄ nä det är inte en sjöjungfru, långt därifrån. Hittade inte bilderna,finns  kanske kvar i mobilen. Kanske. Ligger en bild här bredvid där mina flickor sitter ute på kvällen och testar att vara sjöjungfru. Men jag SKA hitta bilder när dom badar.
Bilden härovan är när jag pratar om det gamla Olofström och just kommit på att jag gillar att prata inför publik. Tänk så gammal och få den insikten...
 

Och sen fick jag in en annan sommarbild. Micke på besök i Kyrkhult och med sina favoriter framför sig, öl och spel.
Nock för denna gången men snart återkommer jag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela