roligtlivver.blogg.se

kyrkan

Publicerad 2016-12-12 11:43:54 i Allmänt,

I dag har jag varit i kyrkan. Egentligen var det ju inte jag utan en god herde som hette Birgitta.
Årets julspel har börjat.
Hur jag hamnade här vet jag knappast men det är hur skojigt och fint som helst.
Börjar trivas i det kyrkliga sällskapet. Nu är det hela veckan som gäller. Herde blir nästan som ett deltidsjobb.
 
Men nu är det slutjobbat för i dag så nu väntar jag på skjuts. Bästisen sen förr Dorli, kommer och hämtar mig för en lunch någonstans i Sverige. Rättare sagt någonstans vid Halen.
Och i kväll är det sista gympan. För år 2016 vill säga. Sen är det 2017 och då fortsätter vi.
Förmodligen just gjort mål.
Och gympa och innebandy håller mig ung. Inbillar jag mig i alla fall.
Dags för mat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela