roligtlivver.blogg.se

Melodikryss

Publicerad 2016-07-16 10:02:41 i Allmänt,

Satt uppe sent i natt och följde Turkiet. Och Nice.Förstår inte vad våldet har för mening. Förstår inte vad ovänskap över huvudtaget har för mening. Kan vi inte få vara som vi vill och alla hjälpas åt till en bättre värld.
Våldet har ökat det förstår jag.Men samtidigt tror jag att det är så att vi nu för tiden SER ALLT SOM HÄNDER. Och vi får lite kaos i vår tankevärld. Förut visste jag (på 50 talet) knappast vad som hände i Stockholm. Ingen tv. Var kanske att ta i. Radio och tidning fanns så klart. Men tv och andra sociala medier har ju fört allt som händer i världen närmare oss.
Kan bara önska en lugnare värld. Vi får göra det vi kan.
 
Åter till vardagen, snart är det melodikryss. Kaffet är klart och pennan vässad så nu väntar jag bara på Kerstin. Och så klart på Anders Elderman.
 
 
Och här ser ni bilder från fest på Lyktan!! Nä minsann det kom inga här heller. Trodde jag löst det men.....
Men detta är en bild från 2007 och ungefär likadan såg Roger ut på Lyktan. Så håll till godo.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela