roligtlivver.blogg.se

redan 5 juli

Publicerad 2016-07-05 23:36:08 i Allmänt,

Hondan vad tiden går fort.
 
Jag HINNER inte med. Inte så att jag har mycket att göra, nä då. Jag förstår inte varför man säger att pensionärer är så stressade. Jag undrar vad dom hittar på?? Jag har aldrig för mycket att göra.
Ibland har jag många kvällsaktiviteter men HELA dagen är jag ju ledig. Förr jobbade jag på dagen och hann ändå med lika mycket. Konstigt!!
Förra veckan så kan man nästa säga att jag jobbade. Jag jobbade helt ideellt med att bre smörgåsar. Var sysselsatt i 20 timmar. Kanske inte med smörgåsbreande hela tiden men det gick ut på det i alla fall.
Nässelfrossan, Olofströms stora kulturaktivitet sedan några år, hade  arrangemang på Forneboda och då var jag alltså Smörgåsnisse!! Underhållning fick man  på köpet bl a en del sköna sångare. En trevlig vecka.
 
Det trodde ni inte. Att jag skulle hitta midsommarbilder. Men det gjorde jag. Visst är väl en person väldigt tjusigt midsommarklädd. Tofflorna lyser ju upp hela bilden......
Och om jag nu kan komma ihåg HUR jag gjorde för att få den här bilden så kanske jag kan sätta in lite fler bilder.
När Nässelfrossan avtog så hämtade jag med hjälp av Monica Saga i Alvesta och sen for vi till Asarum. Där tillbringade Saga och Ida den största tiden (med undantag av tiden till kl 12 då Ida sov) I sjön. Vattenodjur båda två. Ja jag badade också en del.
 
 
 
Avslutade måndagen med att klippa gräset. Fick ont i händerna och munnen av gräsklippandet. Nu trodde nog någon att jag pratade hela tiden när jag klippte. Men så var det inte alls. Utan jag har aldrig klippt med en motorgräsklippare och jag var tvungen att koncentrera mig så in i norden. Både kul och spännande. Gräset blev i alla fall klart.
Nu gäller det att koncentrera mig på fest på lördag. Mickes försenade 45års-kalas. Tur att jag har goda vänner som alltid ställer upp.
I dag har Micke o jag gjort lite pyssel till nämnda fest.
Alltså jag har klippt hål i 106 pappersassietter och klippt ut 56 "tänder" och dessutom klistrat fast 56 sugrör på snapsglas. Micke har klippt "korvpapper" till Bullens korv.Visst  är det jobbigt med fest. Ska vi ha lite mat. Jodå det ska vi också. Berättar mer om det en annan dag.
Nu ska  jag lägga mig och läsa Elisabeth George. Lånade hennes senaste och dessa 600 sidor vår så himla bra så när boken var slut så saknade jag den oerhört. Nere i Asarum hittade jag gamla böcker av henne och fast jag läst dom innan så har jag nu snart plöjt igenom en av dessa gamla. Låter kanske fånigt men det är sant..
Men nu går alltså Elisabeth o jag och lägger oss.
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela