roligtlivver.blogg.se

måndag IGEN!!

Publicerad 2016-09-19 22:46:24 i Allmänt,

Nu sitter jag här, trött och sleten. Nä nu skojar jag
.
Kanske lite trött i kroppen men det får man väl vara efter ett pass på gymmet på fm och nu hemkommen från gympa och innebandy. Är jag för gammal för detta? Nä vet ni vad det är jag då inte alls. Det är alldeles för roligt. Efter en kvarts innebandy så säger jag att NU tyar jag inte mer men se det gör man i alla fall.
 
I dag var det en försäljare här och ville sälja ett hål. Ja just det ett hål, ett nytt titthål till dörren. Ett titthål som såg ut som en mobil och hade tom en kamera. Men smakar det så kostar det och 250 kr i månaden i ett år kändes lite för mycket. Man kan se med hålet som finns där. Men visst är försäljarna smarta. Han, en trevlig försäljare, passar så klart på nu när det har varit oroligt här med alla dessa bränder in på knutarna. Och han hade sålt massor. Sa han i alla fall. Och jag tog en broschyr och skulle tänka på saken. I slutet så sa han att vi måste tänka på att det är en orolig och tuff värld vi lever i och tänka på säkerheten. Men då blev jag lite irriterad och sa. Men man måste vara lite tuff och inte låta världen slå ner sig. Sen sa han hej.
 
Jag spelar wf med diverse personer. SKulle någon här läsa detta och vill spela med mej så tryck in mej. Av någon anledning så heter jag ekisssss. Och många äro de som besegrar mej. Roger mest. Och sen har han statistik så han sa att nu hade han vunnit 80 och jag 12 (tror det var så i alla fall) och då tyckte jag att det var bra att jag vunnit 12 i alla fall. Sen för min självkänslas skulle var jag tvungen att skicka denna bilden till honom.
För att bevisa att jag kunde några ord i alla fall. Ja inte boken, för läsa vet han nog att jag kan, men korsordet. Såg när jag skickat bilden att så många ord hade jag inte fyllt i!!!
 
Ian Rankin är en favoritförfattare. Jag har många sådana
.
Och soppträff denna veckan med. Nu var det min tur att göra soppa. Passade väl bra nu när hösten närmar sig. O.k då. det var 25 grader ute men det gick bra ändå. Fisksoppa och jag hade lyckats baka bullar också. OCH knäckebröd. Lite knäckebröd för min ugn är kass så hälften av plåten blev bränd och den andra bra. Jag har blivit lovad en ny ugn och snart kanske den kommer. Olofströmshus har väl fullt jobb med sina sopor. Båda vår sophus har ju brunnit så nu har vi bara en container. Så jag förstår att min spis dröjer.
 
Ida var ju här förra helgen och då skulle min badtokiga väninna, Kerstin och jag så klart bada. Nu var det ju 21 grader i vattnet och varmt i luften så bad var helt o.k även för Ida. Ingen baddräkt  förståss, men då plockade jag fram min mammas gamla baddräkt, från 1944!!!!! och den badade Ida i.
Så här tyckte Ida vi skulle posera och då gjorde jag så klart det. Till höger alltså mammas baddräkt från 44 och till vänster min badddräkt från 1990!!!
 
På lördag var vi på Thairestaurang i Karlshamn. När vi gick hem så ylade vi mot den vackra månen.
Sen blev det söndag och då gjorde jag inte ett skvatt.
Ny vecka och nya äventyr hoppas jag väntar på mej. Någon som har förslag på vad jag ska roa mej med?? Skriva gärna en rad till mej då...
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela