roligtlivver.blogg.se

forts.

Publicerad 2017-08-23 22:37:58 i Allmänt,

Nu  måste jag trycka in en bild med detsamma innan jag glömmer hur man gör. Här är dukningen för våra gäster.
Gäster som aldrig varit på en kräftskiva och som ta mig sjutton blev att stumma av både förtjusning och förvåning när dom kom och såg detta. Man tog kort på allt tom på tallrikarna.
 
Gäster som inte sjungit snapsvisor, inte lekt som vi gör och absolut inte smakat en snaps.
Så då fick man smaka kräftor och svärdottern  som också dök upp på festen hade en ordentlig genomgång om hur man "skalar" kräftor och sen tar en snaps. Visserligen fuskade hon på grund av bilkörning och hade vatten i sin snaps men .... Alla åt och snapsade och verkade trivas. Sen sjöngs det både snapsvisor och annat.
 
Lite frågesport hör ju också till så det hade jag fixat. Jag skrev frågor och Ida översatte till engelska. Priserna bestod av wettexdukar med text som jag köpt via Micke från den dagliga verksamheten. Blå och gula och där stod "Krama mig annars blir jag sur". Ganska lätt att översätta till det främmande språket och pristagarna verkade nöjda. Ida dök också upp på festen och med sin engelska underhöll hon många av gästerna. Själv underhöll jag dom med min skolengelska uppblandat med egenhändigt påhittade ord och gester mm. Det gick ganska hyfsat om jag får säga det själv.
 
Och ute hade jag kommit på en variant av galg-mästerskap (hälften av gästerna skulle också till galgmuseet nästa dag så det passade bra) Stabila trägalgar och en bordduk några meter därifrån och sen träffa duken. Vilket inte var sååå lätt. Av gästerna var det bara 3 som lyckades. Vågade inte ha ett riktigt mästerskap dvs att kasta så långt som möjligt. Vissa av gästerna kunde nog kasta långt och ve oss om vi hade kastat in på PRO.s boulebana!!!
 

Här syns baksidan av gästerna i den fina trädgården.
Och här en annan nöjd gäst. Micke trivdes. Han skålade och pratade med gästerna. Hans engelska ordförråd är inte så stort men han kan säga: My name is Mikael och I love you. Och det räckte nog långt för alla såg nöjda ut när dom pratade med honom.

Som sagt jag hade så många duktiga medhjälpare och efter väl förrättat värv så fick vi alla jättefina blommor och OM jag kunnat lägga in bilder från mobilen så där direkt så skulle jag visat bild på dom. Men....
Tänkte att OM någon läser det här och OM någon är jätteduktig på bilder/mobil/dator så hör av er. Jag behöver hjälp!!
 
I morse åkte sista gästen. Jag har haft två nattgäster här som inte fick plats på Halens Camping. Och sen gick jag på vandring och nu är det så tyst och lugnt här så jag vet inte vad jag ska göra.
Tror minsann jag går och lägger mig.
 

Kommentarer

Postat av: Marie Ydreborg

Publicerad 2017-08-24 22:51:35

Roliga dagar med trevliga människor!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela