roligtlivver.blogg.se

kräftor

Publicerad 2017-08-30 10:40:00 i Allmänt,

Kräfttider!!!
Förra måndagen kräftskiva för Australiensarna och sen
 
Denna måndagen kräftskiva med Altan-häng för några vänner.
Detta är inte alla som var med. Men jag satt på andra sidan så därför kom bara en liten del av gästerna med. En annan gång kanske jag sitter annorlunda och DÅ kommer andra gäster. Hmm lät lite töntigt det där!!
Och som fortsättning på temat kräftor så var jag i Asarum i går och hade kräftskiva med Roger och Christinas vänner från deras Kinavistelse. Några av Rogers arbetskamrater är på besök.

Och vi åt så klart kräftor från Kina. Kineserna äter mycket kräftor men inte på en speciellt kräftskiva. Utan det är en vanlig rätt på restauranger. Tror jag i alla fall. Roger sa t o m att kräftor i Kina är godare. Man hade helt annorlunda kryddning. Tro det!!! Alla var väldigt med på att ha hattar mm och såg allmänt nöjda ut. Snapsen var  inte lika populär här som den var på Australien-skivan...
 
Vad mer har hänt?
Jo jag har avverkat två födelsdagskalas.
 
Kalas 1 hos Sofia och lika fint som vanligt. Men Lena jag VILL inte äta med plastbestick. Det är så himla jobbigt.
 
Här skulle det kommit en fin bild på Sofia och Micke men den försvann någonstans på vägen.
 
Kalas 2 hos Patricia i Rödeby. Och där tog jag inga bilder men Monica tog en bild på vinnaren i tipstävlingen i full fart med att blåsa upp en ballong. Ingick i tipspromenaden. Och människan på bilden avskyr när ballonger smäller men när det gäller att vinna så ....
 
Och snart ska jag iväg och fira en ganska nybliven 70-åring.
Hej och vad det festas.
 
Tror att jag någon gång för inte så länge sen skrev att jag skulle bli mer seriös och diskutera och skriva mer vettigare inlägg.
Men det verkar inte som om jag kan det. Får se hur det blir framöver men nu Party-time!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela