roligtlivver.blogg.se

Länge sedan.

Publicerad 2017-08-12 16:56:20 i Allmänt,

För inlägget skulle jag ta februaribad. Och nu är det augusti och många många bad har tagits sedan dess.
Det senaste i går. Var nog 20 grader men ändå känns det såååå jädrans kallt i början. Man drar sig nästan för att gå i. Mycket lättare att hoppa i på vintern. Underligt men det är väl kroppen som anpassar sej.
Vinterbad ÄR skönt.
 
Och för övrigt har inte så mycket hänt.
Känns nästan sorgligt, 6 månader sen sist och inget....
 
Sommaren har också nästan dragit förbi. Och det är också sorgligt. Såg fram emot sköna kvällar, många vänner på besök, mysiga altan-häng. Men ta mig sjutton så har det inte varit så. Alla är tydligen upptagna av sitt.
Får väl hoppas på september. Tänkte försöka i kväll men det slutade med "Hemma hos Kerstin häng" och det är helt ok det också.
 
Men jovisst i går så var vi några stycken som grillade korv och spelade kubb. Mysigt. Varmt och skönt ute. Korv och öl och vin och rabarberkaka som efterrätt. Trots att Micke har varit glutenintolerant i 40 år så kommer jag aldrig ihåg att göra något till honom. Så till kaffet i stället för rabarberkakan fick han en tallrik med mögelost och skinka. Han var helt nöjd med detta.
 
I kubben så vann dom "inte fullt så unga" mot dom lite yngre. Dvs Kerstin och jag vann. tre matcher och vi vann två. Sara och Micke har inte alltid det så lätt. Alltså inte skulle deras mammor på något sätt ge sig utan strid. Nä vinna vill vi.
 
Som vanligt och trots det långa avbrottet, så kan jag inte riktigt det där med foto och mobil och sammanhanget däremellan. Annars kunde jag visat mitt senaste försök till selfie. Så ni fått se vilka som spelade. Ska försöka senare.
 
Ja vad mer. Micke har nu också fått diabetes. Säger som hans bröder sa en gång när han fick tandställning. Du ska då ha allt och vi inget. Allltså nu, sköldkörtelproblem, gikt, astma, glutenintolerans, diabetes och så downs syndrom. Men det är en tålmodig man den där Micke..
 
Och hans storebröder håller på med sitt. Roger jobbar inte i Kina längre utan deltid i USA. Ja han jobbar inte förmiddagar där och eftermiddagar i Karlshamn. Men det antar jag att alla förstod. Några veckor i USA och några veckor i Karlshamn.
Magnus har tillbringat sista veckan på scoutläger i Kristianstad. Han för scoutledareran vidare i familjen.
Har kort därifrån också....
 
Nu får det vara slut för denna gången. Ska se om jag kan trycka in några kort senare. Och lovar att inte vänta 6 månader till. Ska också rapportera lite om mitt liv både då och nu.'
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela