roligtlivver.blogg.se

oj oj nu igen...

Publicerad 2017-08-13 20:31:53 i Allmänt,

Pau at igen...
rubriken betyder: På det igen..
 
Jaha vad ska jag nu skriva om. Det värsta med så långa uppehåll är ju att jag glömmer vad jag gjort. Ibland glömmer jag ju vad jag gjorde i går så hur hondan ska jag komma ihåg vad jag gjorde för några månader sen.
 
Får väl ta lite aktuellare saker.
Fritiden ägnas mycket åt min älskade mobil. Där spelas det. Quiss och Wordfeud. Det är så himla skoj. Och som tur är så har jag många vänner som tycker likadant. Så det plingar och har sej. Ibland sent på kvällen omkring midnatt och ibland tom mitt i natten. Då måste jag ju "hämnas" och spela ännu senare..
Så där ser ni vad en pensionär roar sej med.
 
I går var jag hos Kerstin. Med lite annat löst folk.
God mat och kaffe. Satt vid köksbordet ända till kl 22.00. Tänk vad mysigt det är att sitta kvar vid bordet och prata och mysa.
Vi pratade om allt möjligt.
Drömmar t ex. Jag har drömt mycket om tåg sista tiden. Undrar vad det betyder? I går natt så drömde jag att jag skulle åka till Malmö men i Staffanstorp, jag har aldrig varit i Staffanstorp, så gick inte tåget längre så jag fick gå ut. Sen skulle jag ta mig vidare men upptäckte att jag hade inga pengar. Gick till en bankomat men kom på att jag hade inget kort så jag kom inte längre. Så i mitt drömliv så är jag fast i Staffanstorp...

Natten innan så drömde jag att jag åkte tåg och satt i lugn och ro. Plötsligt frågade jag om vi var i Kristianstad och det var vi. Så jag fick bråttom för där skulle jag av. Dom jag hade sällskap med sprang av men jag höll på att bli kvar i dörren för jag hade en stor gran som jag skulle ha med mej.
 
Elna som också satt vid köksbordet hade drömt mycket om giraffer. Undrar vad det betyder. Får nog hitta någon som vet det där med drömmar.
 
Vidare så pratade vi om vilken planet som skulle bebos. Månen verkade rätt körd. Men Venus hade tydligen lite likadana livsbetingelse som jorden. Jag tyckte det verkade spännande men ingen i sällskapet ville följa med mej.
 
Och i dag har jag nyss varit och spelat minigolf. Det kommer jag tydligt ihåg.

Så spännande kan en helg vara för en pensionär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela