roligtlivver.blogg.se

panta

Publicerad 2017-08-23 17:54:13 i Allmänt,

så där nu var det klart med pantningen. Det var många burkar. Hopsamlade under ett år tror jag. Summan blev ca 180:- och då jag handlade för 99 kr så fick jag faktiskt pengar AV maxi. Så skulle man handla varje gång.
 
Helgen har varit intensiv. Mycket engelska har pratats och många australiensare har jag träffat. Ca 32 st.
Alla har varit på fika hos mej. Och Fikar gör man ju inte down under så det var en ny upplevelse. Jag bakade bullar och Marie en underbar Sverige-kaka. Jesses så god den är.
Alla 32 kom inte på samma gång för DÅ kunde det blivit problem med att få plats. Nä ordning och reda och 16 varje gång. Ca så i alla fall.
Som tur var så regnade det bara när dom cyklade hit och sen slutade det. Jag det var inte tur att det regnade utan att det inte regnade när dom var här. Så några kunde trycka ihop sej på altanen. Jag satte upp parasollet som skydd mot dom stänk som eventuellt dröjde sej kvar.
Trevliga var dom.
Och på måndag kväll så blev det kräftskiva. Jag hade lånat PRO-lokalen och sedan med hjälp av många duktiga medhjälpare så fixade vi en "redig" skiva. Tack alla som hjälpte till.
Nu pausar jag igen.
Det här blir jobbigt men ....Precis som i livet så MÅSTE man pausa ibland.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela