roligtlivver.blogg.se

sen lördag

Publicerad 2017-08-19 23:34:36 i Allmänt,

Först ska jag tala om för Dorli hur jag kom till Staffanstorp när jag skulle till Tyskland. Ja i drömmen så tog jag tåget men i verkligheten så åkte jag med Bromöllbuss med upphämtning i Sölvesborg och Staffanstorp.. Så nu var den frågan besvarad.
Kul om jag får fler frågor så har jag  något att skriva om.
Annars får jag tjata lite i allmänhet.
 
Lördag i dag och då har jag precis som varenda lördag hela året (i stort sett i alla fall) löst krysset. Och som vanligt med Kerstin och Marie. Med Maries frukostbröd, superbt som vanligt. I dag också en återkommande gäst Gunnel.
 
Ibland skickar jag bilder och hälsningar på snapchat till barnbarnen. I går skulle jag också göra det men när jag tagit en selfie och såg resultatet så näääää, så här blev det.
 
Här ser jag ändå ganska normal ut men på snapchaten så blev jag så himla "loj". Tyckte jag hörde någon som hmmmade (var det du Dorli eller Kerstin eller Gunnel eller....) och sa att så ser du ut. Ja ja men att se det på bild var ändå inte kul.
 
Kanske mina fötter är snyggare. Satt på altanen i går kväll och läste och då såg jag ut så här. Oj förlåt mig Marie jag vet ju att du INTE tycker om fötter. Men du får väl blunda och blädddra.
 
 

Och när jag satt på altanen så njöt jag av denna utsikten.
Kanske att föredra att titta på. Bättre än föttter och selfies. Nu blev det svart här och jag vet då inte varför så det får bli så resten av texten. Detta är i alla fall den första tomaten av förhoppningsvis många på min tomatplanta skänkt av Lovisa.
Nu är jag egentligen sysselsatt med att fixa kräftskiva på måndag kväll för 30 australiensare. Frågesport och ev. lekar är avklarade och blåbärspajer o bullar bakade. Sen har jag ju delegerat ut det mesta av annat som behövs. Ska rapportera senare hur det hela avlöpte.
Helgbadet i Orsjön är också avklarat, 21 grader i vattnet i dag och ändå var det bara kerstin och jag som flöt omkring där. Kan det vara så att vi skrämmer bort andra ev badare????
 
Och på nyheterna vill man ju knappast titta. Jag erkänner att jag är en fegis och inte tittar på nyheterna när allt är så jobbigt ute i världen. Läser tidningen på nätet och läser text-tv. Blir inte så nära mig då.
Utan bilder. Ja jag är verkligen en fegis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela