roligtlivver.blogg.se

Staffanstorp igen

Publicerad 2017-08-17 23:34:51 i Allmänt,

Ja jag har varit i Staffanstorp. Igen!
Dock inte i drömmen och inte via tåg.
Men så lustigt det kan bli. I går var jag på dagsutflykt till Tyskland. Hmm dagsutflykt som innebar buss i ett antal timmar och sen två timmar i Tyskland. Och då stannade bussen och hämtade folk i?? jo just det i Staffanstorp.
 
Gällde alltså inköpsresa till sommarens altanhäng.
Vän av ordning kanske invänder här att sommaren ÄR snart slut. Men då kan jag säga att å andra sidan så har det inte hängt några på min altan heller. Så det jämnar ut sig. Blir kanske bättre i höst el i vinter. Men då kan man nog få "hänga" inne. Nu är jag i alla fall väl föreberedd vad gäller drycker. ÖL och några flaskor vin. Men det Marie och jag handlade var ju en droppe i havet mot vad andra handlade. Lådvis med whisky och vodka och dussintals av lådvin. Ja nu pratar jag INTE om vad vi handlade.
Lite kuriosa i det sammanhanget är att vi kom sist till bussen. Men det berodde på att det var så lite folk i affären så man kunde gå i lugn och ro och strosa och titta och beundrar det stora antal olika drycker som fanns. Vi hade liksom inga bestämda mål.
 
I dag har vi besökt Asarum. dvs först tog vi en sväng till lasarettet för att göra ögonkoll på Micke med anledning av hans diabetes. Ögonen var bra. Trycket bra. Han såg 0,5 på båda ögonen och det tyckte man var helt ok. Men hitta ut från lasarettet det är minsann svårt. När vi såg att det stod bårhus på dörren så insåg jag att vi gått fel.
 
Och i dag fick Micke  ett papper på att hans diabetes var bra. Ja han har fortfarande diabetes men värden låg hyfsat till. Så är det ju en ordentlig pojk också. Äter absolut inte några sötsaker. Inga kakor, inget med sockerarter i. Sådan karaktär skulle jag också vilja ha. Men den kan man  väl inte köpa på Maxi??
 
 
Nu fick jag ju in en bild och det blev en vacker naturbild från vår lilla underbara badsjö. Kvällsbadet i dag kl 21 med 200 m simtur var toppenskön.
 
Detta känns som min egen dagbok. OCh det är väl skrivet så. Utan intresse för den stora allmänhetet. Ska försöka bli lite "djupare" och seriösare och.....  Äsch det är ingen ide att lova något sådan för det kan jag säkert inte hålla.Men för er som ändå kanske skummar igenom. Det ÄR väldigt roligt när någon läser det.
 

Kommentarer

Postat av: NORRSKEN EMMISH

Publicerad 2017-08-18 06:30:17

vilken fin bild =)

ha en fin dag
kramizzz

Postat av: Dorli

Publicerad 2017-08-19 18:52:52

Hej min vän - tänk att jag äntligen kollade in på din blogg, efter din avisering på FB. Men vad är etta om Staffanstorp? Längtar du dit? Hur kom du till Staffanstorp när du skulle till Tyskland? Många frågor. Jag känner en fd kollega som bor i S-torp.
Jag har farit som en skottspole mellan Malmö och Olofström, för att hjälpa brorsan lite alternativt fullgöra mina diverse åtaganden i Malmö, samt några utvikningar åt flera håll. Jag är alldeles utkörd? Men jag hör av mig så småningom. Hoppas du inte har glömt mig!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela