roligtlivver.blogg.se

forts projekt

Publicerad 2017-12-07 09:51:14 i Allmänt,

Bild från Göteborg. Badbild. Bad måtte ligga i mina gener. Den lilla runda bestämda flickan är alltså jag.
Och så här ser jag ut nu när jag badar. I ett annat projekt. Bada i alla Olofströms sjöar.
 
 
Bad har nog alltid spelat en central roll i mitt liv. Kommer säker mera sen.
 
Jag kommer som sagt inte ihåg så mycket från åren i Göteborg. Men det är lite underligt för jag har ändå en känsla därifrån.En känsla av att livet var skönt och bra med föräldrar som trots alla bekymmer älskade livet där. Kanske därför som bara ordet Göteborg får mig att må bra.
 
Och dagens rapport är att i går badade vi och då hade temperaturen i vattnet stigit!!! till nästan 4 och ändå var det kallare än någonsin. HUR kan detta vara skönt. Vet inte men det är så. Och i går var det av mina "tant-gruppers" tur att komma hit. Denna gången var jag förberedd. Förra gången hade jag glömt att dom skulle komma. Men ta mig sjutton blev det ändå riktigt bra.
 
Snart ska jag till Kyrkan. Är det inte också ganska underligt att jag nuförtiden är en flitig besökare i kyrkan.Sanningen är väl närmare att jag gillar arbetet man gör. Är med i Internationella gruppen som ofta jobbar för att hjälpa barn. I söndags var jag på julskyltningen och sålde lotter mm. Lite kallt men mysigt. Och i tisdags var det dags för något som heter Bara Vara. En kväll med kaffe och smörgåsar och ofta lite musik. Vi brer mackor och fixar med kaffe mm.
Och i dag då`?   Jo i dag ska jag hjälpa till i barngrupperna för att försöka få ihop ett julspel till förskoleklasserna. Också väldigt fint
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela