roligtlivver.blogg.se

söndag

Publicerad 2017-12-03 12:41:55 i Allmänt,

Snygg titel eller hur? Bara så att jag vet att det är söndag. Har nästan lite svårt att hålla ordning på dagarna. Så är det när man är pensionär. Men i dag är det ju t o m första advent. Och i dag har jag tänt min gamla adventsljusstake, den i röd plast som vi fick av svärmor julen 1971. Kanske är den inte så vacker, inte så klassisk utan den är alltså bara en röd plastsak. Men jag älskar den. Nostalgi? Ja kanske.
 
Projektet:
Alltså min mamma och pappa träffades i Göteborg. På restauran Kusten. En skånska och en närkebo. Och sen sa det nog klick. Att dom trivdes i Göteborg vet jag. En av dom få sakerna som jag hann fråga mamma om. Dom älskade Göteborg. Men tråkiga omständigheter gjorde att dom flyttade ner till Skåne. Trivdes kanske där också men inte lika bra. Jag vet det!!
 
Från Slottskogsgatan flyttade vi till Fiskebäck. DÅ var Fiskebäck en by på landet. NU är det stort. Först bodde vi hos en familj som hade lantbruk. Familjen Thorsson. I Fiskebäck var det mycket sommargäster och mamma berättade att hon gjorde mig ren och fin så hon skulle slippa skämmas för dom "fina" sommargästerna, jag var ju 3 år, och sen fick jag leka ute. Efter en kvart så var jag inte ren och fin längre. Och så är det fortarande. Efter en kvart så är jag inte ren och fin längre.
Nu ska vi se om jag får in något kort. Annars slutar jag skriva här och fortsätter en annan dag.
Här är ett kort från Fiskebäck. Någon som hittar mej här. Skriv i så fall en kommentar så ska vi se om ni har rätt.
Men i projektet är vi alltså i Fiskebäck. Tror nästan att det här kortet är från Huset som pappa och mamma byggde. Det som vi till stor sorg för framför allt mina föräldrar måste lämna.
 
Och i mitt dagliga liv nu så händer det kanske inte så mycket. Men i lördags startade vi dagen med bad i Orsjön. 2 minus i luften och 3 plus i vattnet. Gott.
Sen kryss och därefter blev det en biltur. Tur att man har vänner med bil. Först till Karlshamn för att hämta Micke och Sofia. Och sen till Cairenius i Rödeby. Och som vanligt en trevlig dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela