roligtlivver.blogg.se

diverse

Publicerad 2017-09-30 22:41:00 i Allmänt,

Hej
14 dagar sen så skrev jag att oj nu är det mörkt kl 21. Och då ska jag minsann tala om att nu är det mörkt kl 19. Det går unnan med mörkertiden. Inne får man tända ljus. Många ljus. Så gör jag. Lite mysigt i vardagsrummet med tv, bok och många ljus. Och vad gör jag sen. Jo sen går jag till min dator o där har jag då inga mysljus.Nackdelen med att ha tre rum. Men många många fördelar med dessa tre rum också. Fördelarna överväger.
 
Häromdagen när jag satt ute och läste. Har just avverkat en bra bok om utgrävningar. Ha nu trodde nog någon att jag blivit lite kulturell i alla fall. Visserligen är huvudpersonen arkeolog men också hjälpsam mot polisen. Så en deckare är det. Men en bra välskriven bok.
Sällskap hade jag av 50 skator och kajor som gick och plockade mask på gräsmattan. Kanske skulle dom ut ch fiska på kvällen. Vad vet jag om fåglarnas kvällsliv!!!
 
Och nu på måndagar så har vi gympa. the same produre as the last 30 years och lika förbaskat kul.
I år har vi fått byta lokal så nu får vi gå två km för att komma till lokalen och sedan 2 km hem efter väl utfört arbete. MEN det går för vi har så himla skoj.
 
Mer som hänt, jo jag blev bjuden på hotellfrukost av Gunnel och det var roligt att gå och äta frukost på hotellet utan att ha övernattat där. Frukosten var god och sällskapet som utökades med Kerstin och Elna var trevligt.
 
Och mer så har jag varit på sopp-träff. Och herre min je så himla mysigt vi har det. Känns som om man efter soppan kryper upp i soffa och sitter och bara myser i flera timmar. Tack min söta soppor.....
 
Och gym fortsätter vi med och tvättstugan besöker jag och en eftermiddag besökte jag lasarettet för mammografi och fick besked om att allt var bra. Yeppi.
 
På lördagen var jag på 75 års fest. Bengt fyller år och hade stort kalas. Ett gott och roligt sådant. God mat och goda tårtor och sen var det klurig frågesport och kluriga lekar. Sånt kalas vill jag ha men där blir det nog Patricia brukar säga. Det skiter sej i starten!!!
 
Slut på vecka 37. Jag återkommer senare med vecka 38.
Nu ska jag trycka in en bild och vad det blir vet jag inte. Men känner för att avsluta med en bild i alla fall.
 

 
Det blev en  liten bild på en liten Saga. Sen kom det en stor bild på en lien Saga. Hmm !!!Fler bilder var meningen men det låste sej och sa bara pling hela tiden.
Så fler bilder nästa gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela