roligtlivver.blogg.se

fredag och nästan inget regn....

Publicerad 2018-01-12 09:37:35 i Allmänt,

 
 
 
Slutade förra blogginlägget med att jag skulle lägga in en bild. MEN.. Nu kommer det därför en bild. Tog en på måfå. Nästa gång ska jag kolla bilder först och sen skriva.Tro´t den som vill.
 
Men denna bilden är från Sibbhult. Vad det föreställer vet jag inte. Jo jag ser ju att det är gräs och hus osv. Men varför jag har den här vet jag inte.
Mer om Sibbhult kommer senare.
 
Men till Lönsboda flyttade vi och jag beskrev den tragiska historien om min dagbok. Denna händelse var så klart mycket senare i livet.
 
Mitt första minne som jag nog kommer ihåg för att vi tog kort och jag sett kortet. Hade jag hittat det så skulle jag satt in det (kanske jag har gjort det för länge sen förresten, det ska jag kolla upp, sen!) är när vi skulle stå i trädgården, jag och min kära kusin Ingrid, och den som tog kortet sa. Men grina nu lite Gittan..Jag fattade absolut inget. Va, varför ville dom att jag skulle gråta. Konstiga människor den där släkten i Lönsboda.
Långt om länge kom mamma och förklarade att jag skulle skratta. Och det gick ju betydligt lättare.
 
Jag började skolan i Lönsboda men har absolut inget minne av hur det gick till. Hur skolan såg ut, vilken lärarinna jag hade. Rent bortsopat ur minnet. Vad jag vet och det är säkert bara berättat för mig var att jag fick följa med en annan flicka och hennes mamma. För mina föräldrar hade inte tid. Och det var nog inga problem för mig. Skulle vara roligt om jag fick veta vem det var som hade sällskap med mej till skolan. Får kanske efterlysa det på Lönsboda-sidan på fb. Tror minsann jag ska göra det.
 
Sen kom vi till Sibbhult.
 
Och vad händer nu i livet månntro.
Ja Micke tredje kalas, han är mannen som alltid har tre kalas när han fyller år, ägde rum. Nu för alla kompisarna. Så en lånad lokal och 24 personer blev det. Förr har jag ofta gjort potatisgratäng. Inte så svårt tänker ni. Men sen ska den ju vara varm och det kan den inte bli i lokalen. Så jag har gjort dom hemma och sen cyklat hem (är ju bara 700 meter men ändå) och placerat gratängerna på cykeln och sen har jag faktiskt lett cykeln tillbaka. Men i år blév det köttfärssoppa och bröd. Och dessutom så körde mina snälla familjen Nilsson dit soppan. Perfekt.
 
Orsjöbad så klart. Lika kallt, 4 grader och lika gött som vanligt.
 
Micke hämtat pass. Vi ska åka på bröllop i Munchen till helgen. Passet hämtades i Karlshamn och passade vi på  att fika  hos Sofia flickvännen. O så fint hon hade. Julpyntat med sååå väldigt fina tomtar och annat pynt. Det gillar jag.
 
Själv har jag  julgranen kvar även om den började barra tidigt. Jag rör mig försiktigt omkring den. Ska kasta ut den tjugondag knut. Inte innan för tomtarna har konferens under granen och den slutar inte förrän då. SKA minsann ta ett kort och sätta in. Nästa gång
 
Jag har sett filmen om Ted. Och den var jättebra. Rekommenderas.
 
Och två tant-träffar i veckan. Det är väl ganska oöverträffat?

Avslutar med en julbild från 2012
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela