roligtlivver.blogg.se

på det igen.

Publicerad 2018-01-03 12:35:04 i Allmänt,

 
 
Nu höll jag på att inte bli nostalgisk utan mer lite tveksam. Ska jag försöka blogga till det här mer eller kanske rent av skriva det för mej själv. Skulle ju kunna gå lika bra. Känner att mitt liv och leverne inte är sååå himla intressant som jag alltid trott. Nu skojade jag, bara så ni vet...
Men jag fortsätter väl att svamla ett litet tag till. Gav ju nyårslöfte om två gånger i veckan så kanske det är lite väl snabbt att bara ge upp.
 
Göteborg bodde vi alltså i och där trivdes vi nog allesammans men som jag tidigare sagt så gjorde olika omständigheter att vi fick sälja huset och flytta till Lönsboda.
Nu tryckte jag in en bild och tog den som kom fram. Det blev en bild på pappa när han serverade på restaurang Kusten i Göteborg. Den mörke och snygge mannen är min far. Man säger att jag är ganska lik honom!!!
 
Framför allt tyckte nog jag att  att det var skoj att flytta till Skåne. Herregud komma till en hel hög med trevliga släktingar. Vi flyttade in hos mormor och morfar och bodde ungefär ett år. Det fanns en lägenhet på översta våningen och där huserade barnen i vuxen ålder lite till och från. Tyckte om det. Bla vet jag att jag ju lärt mig läsa tidigt och sen fick jag en ABC-bok och den la man i trappan och ibland så låg det något i den. Jag trodde säkert det var en bokstavsfe /lättlurad redan då) men nu tror jag allt att det var mormor.
 
Tar en bild till och se vad jag kan säga om den. För snart ska jag sluta. Maxi väntar.
Blev ingen bild. Konflikt mellan mig och bildarkivet. Men den ska jag väl kunna lösa med tiden så ...
 
 
 
I

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela