roligtlivver.blogg.se

så besvärligt när man ändrar för mej...

Publicerad 2018-11-17 20:28:05 i Allmänt,

 
 
Men va sjutton.
Nu har dom ändrat allt som var enkelt på den här bloggsidan.
Och sen hittade jag ett nytt sätt att lägga in bilder. Första bilden här skulle varit en blomma i novembermörkret. Men inte sjutton ser jag några blommor här. Men två fina Oik-fans lyser ju också upp tillvaron. Segergester efter att ha besegrat Sölvesborg i en derbymatch. Nu skulle dom bara inventera Mickes förråd av James Bond. Och det är några stycken.
 
Men jag har alltså skrivit ett långt inlägg här som bara försvann.
Lite töntigt till att börja med om "fortfarande november och fortfarande mörkt" Ganska töntigt om man tänker på att jag skrev för en vecka sen och då var det den 11 november. Hade varit märkvärdigare då om vi redan varit i december och mörkt, ja klockan är ju 20 så vad fasen kan man vänta sig.
 
Sen talade jag om att jag hade tänkt berätta vidare om min barndom, men tyade inte det. NÄSTA gång ska jag plåga er med berättelser om detta.
 
Lunch på Angus, vårt fina hamburgerställe, med min medadministratör på Det Gamla Olofström. En trevlig lunch och sicken tur att vi är två om sidan. Lite jobb har vi allt med den. Nu är vi ju också 6200 medlemmar och det är ganska så många.
 
Bad i sjön, jättekallt men enligt termometern fortfarande nästan 7. Tror minsann det är fel på den mätaren. Sen har ju Kerstin börjat envisas med att inte bara doppa sej utan ta simtag så det blir 25 meter. Herre gud nästa vecka måste jag hejda hennes vilda framfart.
 
I tisdags simmade vi i simhallen. Dvs jag tänkte göra det och Kerstin gjorde det. Jag sa att jag har baddräkt med mej och så går vi efter gymmet till badet. Men inte hittade jag någon baddräkt i min påse. Den hade jag lagt i innebandyväskan. Förmodligen tänker jag på måndag gympa och spela innebandy i baddräkt. Ska be någon ta ett kort så alla får se denna bedårande varelse iförd baddräkt och  innebandyklubba.
 
Vi har övat vår teater. Om någon läser detta och inte vet det så kan jag tala om att vår föreställning är den 25 november  kl 14 i Gaslunda skola och vi vill GÄRNA ha åskådare.
 Om ni kommer och tittar så ska jag berätta att denna kasse har en viktig roll i vår föreställning.
 
Sopp-tanterna träffades hos Siv på onsdagen  kl 13.00 och vi gick inte hem förrän nästan 20. Ibland undrar jag vad vi pratar om egentligen. Tiden rusar iväg. Men god soppa och trevligt sällskap är en bra ingrediens.
 
Jag har torkat några fönster. Ja jag menar det, torkat., Jag kan inte putsa och har aldrig kunnat och lär väl aldrig kunna. Men smutsen är borttorkad. Och med det får jag vara nöjd.
Och som avslutning på veckan så blir det så klart fralla och...
 
 
 
Och nu är det lördag och här sitter jag.
Och i morgon är det ta mig sjutton söndag....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-11-17 23:05:05

🦋

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela