roligtlivver.blogg.se

fortfarande oktober

Publicerad 2018-10-12 21:44:42 i Allmänt,

Och fredag kväll.
Vet att jag förra gången jag skrev här sa att jag skulle ha tre avdelningar. Hmm
Avd 1. Mitt liv i korthet, fortfarande precis flyttat till Olofström.
Avd 2  Mina drömmar, drömmer fortfarande jättemycket. Men det är ju så med drömmar för det mesta att eftersom man inte upplevt det så glömmer man dom flesta.
Det är bara mina upprepade drömmar jag kommer ihåg. Kanske jag berättat det tidigare! Men jag brukar drömma om besök i en gammal simhall. Vet precis hur där ser ut så om jag kommer till den i verkligheten så kommer jag att säga Aha NU är jag här. Och sen har jag ett stort hus som ibland är hotell ibland är hos goda vänner, men där känner jag mig också alltid hemma. Någon som vet vad det kan betyda??
 
Återkommer med färskare drömmar senare.
 
Veckans program,. Inte så mycket. Innebandy och gympa på måndag som vanligt dom senaste 30 åren!! Och när Riad har sin manlige unge assistent med sej så är vi alldeles utmattade när innebandyn är slut. Ja jäklar vad man tar i. Till slut sa jag att NU får jag vara målvakt annars kollapsar jag. Men se då hände det sig så att det hela tiden varit väldigt lugnt i mitt lags mål men nu blev det andra bullar. Oj vad jag jagade. Men såååå kul det är. Känner mig alltid glad när jag går hem.
 
Sen i veckan som vanligt gym tisdag och torsdag.
 
Och ja jag har ju varit väldigt upptagen denna veckan. Två tant-träffar! Och visst är vi tanter men vi låter nog mera som en skock höns när vi träffas. Oj vad vi pratar om allt och inget. Sen äter vi soppa på ena träffen och någon annan mat på den andra träffen. I går blev det paj i olika former.  I ena gruppen spelar vi varsin trisslott och vinner inte så mycket men det är spännande. I går vann vi 75 kr eller som en  tyvärr bortgången medlem alltid sa: I dag förlorade vi 105 kr. Oj vad jag saknar vår Britt-Marie.
 
Ibland så härjar min skrivare till datorn utan någon som helst anledning och då tror jag minsann (jag som alltså inte tror på något som helst övernaturligt) att det är Britt-Marie som pratar med mej.
 
Nu ska jag berätta hur jag tillbringar min fredagskväll. Jo med scones och en dammsugare. Låter väl skojigt och uppiggande. Men ibland MÅSTE man ju städa och nu kände jag det plötsligt kl 9 en fredagkväll. Och då fick det bli så.
 
Men i morgon ska jag roa mig. Ja så klart med andra varelser av samma kön. Som vanligt. Men som jag alltid säger Vi är kanske en skock höns men kul har vi. I morgon är det andra damer, jisse namn vad jag måtte umgås med många kvinnor!! Unga och gamla....
 
Jag är bjuden på drink-party med mat och olika drinkar. Ser verkligen fram emot det. Marie here we come!!
 
Men först på fm måste jag göra mina kyrkliga plikter. Det är alltid bra att ha lite kontakt på det hållet också. Seniormässa i Folkets Hus. Och lite lottförsäljning och trevligt kyrkligt bemötande.
Återkommer med rapporter från båda händelserna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela