roligtlivver.blogg.se

sommar igen

Publicerad 2018-10-14 18:46:28 i Allmänt,

 
OJ OJ Såå jäkla jobbigt. Tänkte avsluta inlägget med en badbild från 1968. Pukavik och tror det var 13 grader. Och där sitter vi och trycker ner våra små barn. Härdas skulle dom tydligen. KANSKE jag ändå har haft "bada i kallt vatten gener" lagrade i mej.
 
Här blir det som vanligt, bilder åker in hur dom vill. Men detta är en drink, Pimms. Jättegod,
Hmm nu blir det riktigt besvärligt. datorn säger att en usbenhet inte känns igen och jag förstår vilken.Till mitt tangentbord och jag hittar inte den jädrans sladden. säger som vanligt, JAG älskar tekniken men det är en obesvarad kärlek. Nu får jag skriva på laptopen o det ska väl kunna gå det också.

Drömmar skulle jag ju skriva om men det är så att jag kommer plötsligt inte ihåg ett dugg vad jag drömmer. Eller drömmer jag inte  längre!!! får återkomma i detta ärendet.
 
Fasen också 2-4. återkallad till verkligen av ett sms, vi dvs OIK förlorade i dag i hockey. Trici skickar sms och sen tröstar hon med att Karlskrona fick också stryk.
 
Och vidare skulle jag ju ge mitt livs historia men där har jag kommit till Olofström i andra terminen i klass 5 och verkar inte som om jag kommer längre. Bor ju här så kanske var det just där som jag fann min plats på jorden...
 
Och här kommer en bild från vårt lilla paradis, Orsjön,  11 grader i dag också. I går med!
 
I går var jag först i folkets hus och hjälpte till för Kyrkan, lite lotter och allmänt trevligt.Knökat med folk var det där.
 
Sen bad och sen på kvällen var jag hos Marie på drinkparty. Nog mitt första sådant. Vi var 6 tanter, nä nu ljög jag för dom flesta var så mycket yngre än mig. Men ok kvinnliga personer var det. Och Mats, dvs värdinnans man,  fick också vara med. I dag fick han verkligen vara med. Han var maskinskötare i köket och skulle diska efter oss. God mat först och sen Drinkar.  Förresten drink först var det och sen mat och sen drink. OJ oj.
 
 
Nästa drink, Piggelin. Oj vad god den var då. Och sen fick vi. Kommer inte ihåg vad dom hette. Men Marie som kanske läser detta kan ge oss en drinklista.
 
Men trots många goda drinkar så vaknade jag pigg i morse, ovanligt pigg tom. Vaknar ofta med huvudvärk men ack inte ett spår av någon sådan i morse.
Och så roligt vi hade, kacklade och pratade i ett kör, Om vadå kanske någon undrar. Ja om det mesta.
Är förbaske mig mysigt att sitta 6 tant.. nä jag menar kvinnor och tjöta kring ett köksbord i fem timmar. Och jag lovar tyst var det inte.
 
Ja håll till godo med denna blandade kompott. Ingen organisation på detta precis, men det är väl så jag alltid levt mitt liv. Och nu är det nog för sent att ändra sej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela