roligtlivver.blogg.se

spelkväll

Publicerad 2018-10-21 23:03:30 i Allmänt,

ja herre min je som det kan bli. Fick in en bild här utan vidare. Men sen tänkte jag göra den lite mindre o då nästan försvann den o sen vägrar den bli större. Men å andra sidan så har man väl sett såå många vackra höstbilder så det kan kanske räcka så här.

Veckan har förflutit lugnt. Drar mitt veckoprogram här.
 
 
Måndag: Haft kärt besök av en gammal barndomsvän. Fika och sen ätit ute. Ja inte ute alltså utan ute inne om man så säger!!
Sen gympa och innebandy som vanligt. Och en innebandyspelare hade kanske skrattat sig fördärvad om han sett vårt spel men vi springer och kämpar och har väldigt roligt och i alla fall den här 75årige spelaren är trött. och svettig och glad....
 
Vattnat blommor hos min ofta bortresta kompis. Nackdelen med att hon är borta så mycket är att jag missar många fikastunder. Fördelen är att jag får hennes dagstidning i min brevlåda.
 
Tisdag gym o sen vete sjutton vad jag gjorde hela dagen.
 
Onsdag: Då utnyttjade jag en gratisbiljett till ett yogapass. Mycket bättre än väntat. Ska nog ta min andra gratisbiljett på onsdag.
På kvällen var en av mina "tant-grupper" här. Halen-tanterna. En grupp som varit mycket större i antal. I onsdags var vi bara tre. Men vi kunde hålla igång ändå. I alla fall nästan till kl 24!!
 
Och sen vart det torsdag och då var det dags för andlig spis.I alla fall besök i kyan.Är ju med i internationella gruppen och där var det träff för att bestämma vad vi ska syssla med i höst.,
På eftermiddagen så träffade jag min bästis sedan alla år. Räknade ut att vi varit ,just de bästisar, sedan klass 5. Det blir många år det.
 
Fredag sysslade jag mest med Mickes telefon och dator. Diverse cykelturer till Oktv. Och försökte få i mig lite tekniskt kunnande. Gick väl lite si och så med det. Men nu funkar sonens telefon. Datorn ska jag förhoppningsvis få igång i morgon.
Min telefon verkar leva sitt eget liv. Många har ringt men jag har inte hört en enda signal på flera dagar. Kände mig nästan lite övergiven. Kanske missat mitt livs bästa samtal. SÅ tråkigt i så fall.
 
Lördag blev en energiskt dag. Först dans mellan 10 och 15. Danskurs för Micke o co och då gäller det att få hänga med och kul har man.
Nu ska vi se om jag kan få in ett kort här.
 
 
oj oj det blev en stor bild men vågar inte trycka på den för då kanske den blir så liten så ni inte ser de vackra damerna. Paus i dansandet. Men visst ser vi nöjda ut??
Alltså dans i mååånga timmar och o  på hemvägen stannade vi till vid Orsjön för ett dopp. Kallt men skönt.
 
Hem och stekte kyckling och sen upp till Micke för spelkväll. Micke och Sofia hade handlat potatissallad och dukat och gjort sallad. Snabbt i med mat. Väntade förstås på spelkompisarna först.Sen spelade vi ända till nästan 24.
Först Med andra ord, sen Ronnebyspelet från 1991 (man kan säga att frågorna till spelet var kanske inte så aktuella)och sen en omgång 100 och slutligen en Racko.Så ska en spelkväll se ut!!!
 
I detta spelet vann han som ser så belåten ut på bilden. Att spela spel är sååå himla roligt. Och ett gammalt redigt sällskapsspel är då aldrig fel.Vi hade jättekul. Kan nog intygas av alla som var med.
Nu måste jag bara gnälla innan jag lägger på. Tekniken som jag hyser en obesvarad kärlek till håller på att göra mig nipprig.som jag sa ovan så funkar inte telefonen och min mobil fjantar sig, ja en mobil kan fjanta sig, Uppför sig inte alls som den ska.
Och mitt gympaprogram som jag har inspelalat på ett hederligt gammalt kasettband har gått sönder och sen har jag hittat gamla program men dom vill inte som jag vill.Radion som jag ska spela in på gör inte heller som jag vill. Fanken och fanken också.
Ger upp och går o lägger mej.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela