roligtlivver.blogg.se

Måndag----- igen.

Publicerad 2019-03-11 16:29:29 i Allmänt,

Ja så var det måndag igen. Hur var det nu, skapade Gud något på måndagen. Kan inte min bibel. Får nog googla på det.
Började han med måndagen eller var han trött när han skapat allt annat och kom till måndag. Kolla kolla kolla.

Jag menar ju att jag är ju lite kyrksam nu för tiden så.
Har funderat en del. När jag var i kyrkan sist,Alltså förra söndagen så såg jag en bild av Jesus framme vid altaret. Och då började jag spåna för mig själv. Hur vet man att han ser ut sådan. Långt hår och skägg. Ser han ut sådan i alla länder eller är det en nordisk Jesus.
 
Svåra frågor. Det är nog därför jag tycker om Olofströms kyrKa. Framme vid altaret är det bara streck-gubbar. Nä inte riktigt så. Men det är streck som bildar figurer. Kan inte förklara det måste ses. Ska försöka ta en bild nästa gång.
Snart blir det  för snart stundar påskspel och då får jag kanske äran att vara en vis man eller en herde eller kanske rent av....   Nä det får jag nog inte...
 
 Veckan ganska normal. Ja dvs på lördagen var det ju stora dagen, finalen i Melodifestivalen. 14 personer och tradionellt så¨serverades Flygande Jakob.
 
Sen röstades det både här och på andra ställen. Främst där det fanns Sigvantar men även en del andra.
Vi hade så klart John LUndvik som favorit men sen kom Arvingarna som klar tvåa.
Mest likt hela svenska folket röstade Simon och Lovisa. Med både ettan och trean på rätt plats.
 
Innan festen så var jag på Öppet hus på Folkhögskolan. Och såg MinT dvs Mickes klass spela en fantastisk fin teater. Oj oj. Där ligger vår lilla teater i lä. Å andra sidan så kan man väl säga att detta var en seriös sak och vår är i högsta grad oseriös...
 
Och snart är det dags för gympa och innebandy.
Men visst jag har ju hunnit med enYrsa-träff, i dag hade vi den på fiket, Renates, nere i byn och det var en fin träff.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela