roligtlivver.blogg.se

Jämshög mm

Publicerad 2019-11-19 17:29:34 i Allmänt,

 
 
Nu har jag varit i Jämshög. Pratat om Gamla Jämshög. Inte riktigt mitt område. Jag har inte varit i Jämshög särskilt mycket och inte haft så många vänner därifrån
heller. Jo ett tag var det ett litet gäng killar som umgicks med oss. Trevliga i och försig men .. Och så i tredje klass i realskolan kom ett litet gäng tjejer från Jämshög till klassen. MEN Tja man kan säga att det inte klickade precis där.¨. Intre "oklickade" heller. Kanske mer ömsesidig likgiltighet. Jag tyckte att dom var lite "fina", i både kläder och smink och attityd. Och dom tyckte kanske jag var för tråkig eller för busig. Vet inte vilket. Kanske bara som jag tyckte men vi var i alla fall inte på samma våglängd. Men som klass funkade vi. Och skulle jag träffa dom nu så kanske vi kändes som bästa vänner. Man kan ju aldrig veta.
 
Nu ska jag ladda upp bilder. blir kanske lika stora som förra gången men vad sjutton ska jag gör åt det. Inget. Jo något kunde jag tydligen. Detta är alla min majblommor. Samlat en del och sen fick jag svärmors samlade. Fick en ingivelse att sortera upp dom efter år och se vilka jag fattades. Så en söndag fm ägnade jag åt detta och en bit på väg kom jag. Men sen tyckte jag det var "töligt" så nu får dom ligga till sej lite till. Fina är domi alla fall.
 
Och i hockey har OIK till Mickes och flera andra i mitt innebandygängs glädje kommit igång. Micke sitter där troget i med och motgång. Ett äkta fan är han. Ofta får han med sej sin underbara kontaktperson. Har inte kommit underfund om det bara är Micke hon gillar eller hon nu efter måååånga matcher har börjat gilla hockey och OIK.
 
Snart är det jul igen. Helt ok tycker jag. Traditionen i mitt fall vad gäller jul är att jag tillbringar den hos mina barn. Och inte är dom särskilt intresserade av mammas köttbullar eller något annat tillverkat av min hand. Dom gör allt sådan mycket bättre själv. Och mitt matintresse är inte särskilt stort. Får väl ändå säga att förr, när dom var små o inte KUNDE  laga maten själv då gjorde jag det som tillhör julen. Ja dvs VI gjorde det. Palle kunde han också! Och jag älskar tomtar och ljus så det har jag fortfarande. Och en RIKTIG gran. Med kulor och glitter.
Och julmust det bara ääälskar jag och påskmust är också ok. Har inte kommit underfund om det egentligen är samma smak. Men nog sjutton tycker jag julmusten är en aning godare. Så nu har jag börjat frossa.
 
Och nu dagens nostalgi. En teckning jag hittade i en byrålåda. I tant Idas gamla sekretär som jag har gjort mig av mej. >En fin sekretär, men har ju inte plats.
 
 
 
Lägg huvudet sött på sned så ser ni bättre två lucior. Den ena verkar ha kommit ut i ett ösregn...
 
Nu ska jag till biblioteket så slut för i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela