roligtlivver.blogg.se

Karantän

Publicerad 2020-04-01 19:46:14 i Allmänt,

Nu ska vi se om det här funkar. Detta funkade i alla fall att få större bokstäver. En gammal kvinna ser inte så bra. Och gammal är man ju. Får ju knappast gå ut med den ålder som jag besitter. I karantän alltså,. Ditsatt av mina egna barn. Oj oj som livet kan bli. Nu får jag väl säga att jag tar det som ren omtanke vilket det ju också är. Handling på lördagar, bara att skicka lista så kommer grejerna hem.Fantastiskt egentligen. Skicka och skicka, inte behöver man skriva brev heller utan KIK och så  är det klart. 
 
Som tur är så har jag Micke här också i karantänen. Den snart 50 årige sonen har alltså flyttat hem till mamma. Temporärt bara som tur är. För i längden näää . NU ja, det är gott att ha sällskap. Och förströelse med dvd, spel och framför allt hans skola. Den är ju stängd men hans suveräna lärare har distansundervisning i teater för hela gruppen. halv 10 och kl två träffas man via datorn.Och sen lite läxor och att öva dans osv hemma. Jättebra.
 
Själv har jag börjat röja lite här och där. 
 
Och sen har man ju fb. Där blev jag med i en grupp om Sibbhult och då blev jag nostalgisk och började kolla i album och det ska jag fortsätta med. 
 
Dags för nostalgit alltså.
 
Nu ska man inte bry sig om giftpinnen om jag har i handen utan mera beundra magrutorna som kvinnan här besitter. OM jag hittar en bild till från samma tillfälle så lovar jag att ni skulle kunna räkna dom. 
Cigaretten var ett onödigt ont på den tiden men som tur är blev jag senare förståndig och la av med detta.
 
Här sitter vi på Monicas altan och löser krysset.
 
Mer nostalgi men senare. 
Vi har ju varit många gånger i fjällen och åkt skidor. Och kan berätta att när vi just tömde Mickes förråd i förra månaden (han har ju flyttat, ja inte hem till mej utan till ny lägenhet) så fanns våra skidor där. Jag ville inte slänga dom för jag tänkte qtt KANSKE någon gång mer en tur till fjällen och lite skidåkning. Bara på längden gubevars....
 
Här förbereds vårt eget vasalopp i Grövelsjön. Vi var många, hela familjen, körde och det var spännande. Åkte iväg på ett spår och sen startade Roger oss efter hur vi kunde köra. Micke först och roger/magnus sist.
Var ganska fint seedat med undantag av en person. Micke kom i mål och sen dröjde det och dröjde till nästa kom. Micke hade nog maskderat sin form under veckan. Skoj hade vi i alla fall.
 
Mer nostgalgi följer en annan dag. 
Och lite dagbok från Karantänen också.
NU klommer det spännande momentet om det publiceras eller ej. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela