roligtlivver.blogg.se

lite av varje

Publicerad 2020-04-02 19:55:46 i Allmänt,

Dax igen att skriva av sej lite.
 
Våren är här och som tur är kan vi ju vara ute. Men en kan nästan undra var tiden mellan jul och nu tagit vägen. Jag vet inte. 
 
Och jag har kommit på att i dessa tider med virus och karantän så är det precis som om Micke och jag lever i en bubbla. Går här inne och tjötar lite och sitter vid tv och går ut en runda osv osv. Känner inte av oron på samma sätt som alla som är ute i livet. Så tror jag att det är i alla fall.
 
Jag tackar min lyckliga stjärna för att Micke är här och har sin karantän och att han har sin  SKOLA på distans. Dagarna blir inrutade och vi måste göra saker. Vilka underbara lärare som klarar av detta. Micke säger nog inte så mycket men han älskar att vara med och lyssna och se alla andra och få läxor osv. Toppen.
 
Och sen när värmen slår till så kommer som tur är en del av mina tant-vänner hit och sitter på altanen och fikar. Oj så bra det är. Längtar till värmen som ska komma i nästa vecka.
 
Själv läser jag och så måste jag ju till min stora fasa laga mat!!!! Tanten som i 20 år levt enligt "äter när jag är Hungrig" och ofta bara mackor måste ju med en diabetiker i huset laga redig mat. Är i och för sig ganska kul.
 
Lite tur har jag också för Marie går på distansundervisning från sin skola, matlagning på folkhögskola och i dag såg jag att det var godisdags och nog lyckades jag snika till mej en hel hög med underbara praliner och skäms nästan för jag har lyckats klämma i mej de flesta. Gott gott gott.
 
Och nu lite nostalgi. Tittar och plåtar från album. Sånt kan man ju roa sig med också.
Men eftersom jag har haft nostalgiska känslor tidigare om åren så kanske det blir en repetition men stå ut med det också.
 
Och när jag blir nostalgisk så tar jag i ordentligt. Två bilder av samma och inte funkar "ta-bort- knappen" Så det är inte ni som är förvirrade utan det är jag.....
Bilden är från början av 80-talet (tror jag)
 
På väg till Italien, Bibione. Midsommardagen. På kvällen fick jag för mej att Micke skulle få lite färg i håret så jag tryckte in lite brunt och han blev vackert rödhårig. Men ganska söt ändå. 
En jätterolig resa var det. 
Observera inte bara Mickes röda hår utan vilket arbete vi la ner på rasterna, stormkök fram....
 
Nu ska jag ha kaffe och kanske en liten bit choklad eller nä eller.....
 
alla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela