roligtlivver.blogg.se

torsdag

Publicerad 2020-04-09 22:32:49 i Allmänt,

Torsdag, ja t o m en speciell torsdag nämligen skärtorsdag. Och i dag skulle vi varit i Kristianstad och sett Fantomen på stora operan. Men "det sket sig i stgarten" som en mig närstående ung vän alltid säger eller i alla fall sa förut. (patrica vad du har lärt mig mycket dumt!!!!) 
 
Och i morgon skulle vi åkt till Göteborg och träffat Magnus och familjen. Firat Evas 50-årsdag, men det blev inget av med det.
Vilka konstiga tider vi lever i.
 
Jag ska väl inte klaga, bor bra, har sällskap, får min "lön" och har en altan som gjord för trevligt sällkskap. Men jag saknar ju allt som brukar vara, ja då som att gå på teatern och hälsa på barn och barnbarn. Ida har jag ju träfffat för hon är min hemleverans av mat. Tack ack.
 
Men saknar verkligen alla er andra.
 
Får bli en bild på Simon. Han har jag jättemånga bilder på. Är man först så är man. Och för att riktigt göra det trevligt så kom bilden på två¨ställen och kan inte hitta radera eller ta bort bilder så.-....
 
Annars går Micke och jag här och driver. Måste säga det igen tack för Jämshögs Folkhögskola (ska verkligen ge lärarna en blomma senare) Som med sina duktiga lärare har distansundervisning som även Micke får vara med på Han säger inte så mycket som de andra, är ganska tyst, men alla hejar på honom och frågar diverse och sen får ju även han hemläxa. Se teater på datorn och öva dans och i går hade en av lärarna skrivit ijhop en jättefin och roligt och allvarlig pjäs som man ska göra på distans via datorn och där hade ALLA repliker. Ska bli skoj att se resultatet.
 
NU kanske jag upprepar mig för jag hittar inte mina senaste alster här och kan inte se vilka kort jag lagt in.
Lika bra jag slutar för i dag för det här blir nog rörigare än vanligt. 
Trycker in några kort och chansar på att jag inte lagt in dom tidigare. Annars så får det bli favorit i repris.
 
Som vanligt tekniskt strul. Jag har laddat ner 25 bilder från mobilen men var hondan är dom någonstans. Finns inte på den här datorn i alla fall. Hittar dom nog en annan dag. Det får bli en liten pott-bild. Micke blir underhållen. Obs både att Micke har mörkt hår och att de båda andra pågarna INTE har likadana pyjamasar. Se där dom var inte alltid likadant klädda i alla fall.
 

Kommentarer

Postat av: Din egen Snottan, annars Dorli

Publicerad 2020-08-01 18:06:43

Kom plötsligt ihåg att du ju har en blogg, så då måste jag ju klämma dit några bra historier - det är bara det att det finns det inga i denna förbaskade karantän. Men något roligt blir det säkert när jag om ett par veckor kommer förbi hos dig ett tag och sedan ger mig in på lönnbesöket hos min stackars bror uppe på backen - fast jag har ju fasat ner den till att inte vara lönn utan bara att vara hos honom när hemtjänstpersonalen inte är närvarande. Du är ju involverad i detta halsbrytande (ja ja) företag. Det ska bli så roligt att träffa min "partner in crime"! Kramar (virtuella förstås).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela