roligtlivver.blogg.se

snart slut på januari

Publicerad 2020-01-31 09:29:01 i Allmänt,

Slut på januari och inte har  jag skrivit här precis. Och så svårt det är att skriva, Ja rent bokstavligt alltså. Har ny laptop och den är mindre så jag ser knappt och det värsta är att den är så känslig. MÅSTE koppla in ett tangentbord till den. Jag som sedan låååångt tillbaka är van vid att banka fram bokstäverna måste vara snabb och lätt på handen annars blir det så hääääääääääääääääääär. 
 
Januari har inte bjudit på så mycket, inte ens snö. Och jag som längtar efter att göra snöänglar. Men det blir för geggigt om jag lägger mig på gräsmattan så det avstår jag. 
 
Nyår hände inget särskilt. Har nog skapat en ny tradition där. Det är en dag då jag sitter mol allena hela jäkla dagen och kvällen. Men det är helt ok. Finns många andra dagar man kan umgås.
 
Nu lite bilder. 
Micke fick pussel i julklapp och det la vi på mitt köksbord och sen pusslades det och pusslades. Inte bara Micke och jag utan vännerna fick också hjälpa till. Och till slut lyckades vi men en bit fattades...
Här skulle kommit en bild på det färdiga pusslet men den hittade jag inte. Undrar var den nya datorn lägger bloggbilder.
 
Nu blev jag så trött på detta. Inga bilder inget skrivande. Får återkomma när jag löst bild-mysteriet, Kanske t o m får ta en runda till handlaren i byn.
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2020-02-01 00:22:57

Det är inte lätt med nya system. Hatar det. Får skriva om hela mitt skolarbete.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela