roligtlivver.blogg.se

Tisdag

Publicerad 2021-08-03 09:29:07 i Allmänt,

Ska snart ut och leta kontroller. Trimorientering är en toppengrej. Särskilt om man har en orienterare med sej. Och det har man ju,.'Man får alltså träna hjärnan, lite i alla fall, får frisk luft och motion, cykling någon mil och skogsvandring 6 km. Det är väl helt ok motion.
 
Hinner med lite av sommarens tidigare aktiviteter, är ju inte så m ånga.
 
Som jag har sagt,  kanske inte här, men säkert till många andra, så har jag blivit lite avundsjuk t o m under den här pandemin. Har blivit sååå medveten om att jag inte är bilburen.
 
På fb och instagram sätter ALLA , alla tror jag i alla fall och det känns så, massor av bilder från vackra vyer från utflykter man gjort. Och inte brukar jag bry mig utan bara tänka så fint det var där.
Men i år så tänker jag, bara åk ni och titta på det vackra och roa er. Jag sitter där jag sitter. Men nu har jag tagit mig i kragen och kommit på att jag får nog roa mig själv och hitta på lite. Så nu känns det bättre.
 
T ex i dag tänkte jag cykla till kyrkogården på utflykt!!!
Men först ska jag ut i skogen .
 
Några bilder trycker jag in. Får se vad det blir.
Gjorde en cykelutflykt och då fångade jag denna vy. Det är en flitig bonde och hans hö. Varför den är i svartvitt det vete sjutton.
 
En bild till.
Spelkvällar hos Nilssons har vi varit på,. Visst ser det väl ut som om Micke är segraren här.
 
Nu är det dags för skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela