roligtlivver.blogg.se

fortfarande lite av varje

Publicerad 2021-02-07 19:35:42 i Allmänt,

 Startar nostalgiskt. Med en bild som nog är ca 35 år gammal. Magnus o Micke i Stockhmolm. Förr fanns det för Micke o gänget en simtävling som hette Mercadodoppet och den här gången var mani Stockholm och simmade.Hur det gick kommer jag inte ihåg men roligt hade man i alla fall. Ett litet gäng från Olofström/Karlshamn som Magnus hade hand om
 
Trycker in en nostalgibild till , dock inte så gammal. Några år kanske. Här blev det fel. Hittade inte bilden jag sökte utan här kom ju en bild på vår älsklingshund Aguero. En liten nyfiken rackare som kan göra sig två meter lång när han ska titta på något.
 
 
Och tidsmässigt på rätt tid. Så i lördags började ju Melodifestivalen och umgås man med Micke så får man gilla den antingen man vill eller inte. Och eftersom jag ju har umgåtts med Micke i alla år så gör jag ju det. Gillar alltså. Trevlig underhållning. I lördags höll jag på Arvingarna och Danny och se så rätt jag hade.
 
På fredagarna som vanligt på Spåret och som vanligt inte många rätt. Lite bättre dock eftersom det var Kristianstad man besökte och lite kan man ju därifrån. Tänk jag har ju gått två år  i skola där och bott inneboende hos familjen Ekberg. Sååå länge sen men ta mig sjutton så kommer jag i alla fall ihåg hur jag bodde och hur mitt värdpar såg ut och särskilt barnbarnet där Camilla. En gullig tös som ofta satt inne hos mej och läste läxor. Undrar var hon är nu. Hade varit skoj att få kontakt med henne. Men eftersom jag bara vet förnamnet och att mormor/morfar hette Ekberg så lär det bli svårt att hitta henne. Är det någon som läser detta och har tips så välkomna.
 
Trycker in en liten bild till. ca 16 år gammal. En typisk bild på ett av mina fina barnbarn.
Total förvirring råder här i dag. Ida försvann och nu kom bilden som skulle kommit på hundens plats.

Roger o Micke på Gran Canaria letandes efter katedralen. Innan vi kom på att vi var ju på fel ö för att kunna hitta den. Men vi såg ju en massa annat fint så det blev bra. 
 
Nu är det dags för kvällsfika så godnatt och hoppas ni kan förstå något av allt förvirrat som purbliceras på denna sida.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela