roligtlivver.blogg.se

lite av varje, blir nog rubriken jämt nu för tiden

Publicerad 2021-02-05 10:49:39 i Allmänt,

Ja samma rubrik hela tiden. Ända tills jag hinner i kapp mej själv.
 
Vädret är fint. minus 9 grader i dag o sol.
Kl 13 ska jag bada tillsammans med två Lenor. Är nog inte sååå många plusgrader i vattnet i dag. Men är säkert skönt i alla fall. Fika efteråt är ju skönt i alla fall. I dag smyger vi oss in på RENATES där brukar vara dukat coronasäkert.
 
Aktuellt dagsläge är att Micke är kvar här fortfarande, i över 3 veckor. Han är ju inte en störande person precis utan trevlig att umgås med. Men har har ju flyttat hemifrån för 20 år sedan så..
Köket börjar arta sig i hans lägenhet. Väldigt fint blir det. Återkommer med bild när allt är klart.
 
Och i dag På Spåret. Alltid roligt även om jag nu för tiden inte kan ett spår. Oj då märke ni hur rolig jag var där då?? 
 
Måndag till torsdag tittar jag på Alla mot Alla med Filip och Fredrik Dom har ett språk som  inte är så vårdat, tvärtom- Men ändå jag älskar det programmet och för det mest jätteroliga deltagare. 
Ta t ex Janne Josefsson som jag i första programmet tyckte var oerhört tråkig och kunde inte ett skvatt.
Han kan fortfarande inte så mycket precis men va jag tycker han är skön. Så man kan ändra sej ibland.
 
Alla männsikor går nu för tiden. Själv har jag fått något i mina ben som hindrar längre vandringar (hittar inget fel och jag tror det är en följd av Coronan. Blir liiite bättre) Men det är en trend att man måste gå helst mycket och långt. 
 
Härom kvällen tog jag i alla fall en promenad och då var det så här vackert.
 
Mina bilder är nog gjorda för oss som börjar se dåligt. Stora är dom i alla fall. En dag ska jag chansa och göra dom mindre. Men säkert går hela verket åt skogen då...
 
Och i morgon börjar Mello, Mickes favoritprogram. Så lördagkvällarna vet jag vad jag ska göra .
 
Nu har jag gett aktuell information.
Lite nostalgi kanske inte så gammal men. 
I julas var vi i Asarum allesammans. Kände att vi behövde det. Och då fick jag i uppdrag att göra ett litet julspel. Så då gjorde jag det. Alla fick små lappar med sina replikger och jag måste säga att alla skötte sej perfekt. 
Här ser ni hela ensemblen. Maria med Jesusbarnet. Ja ja jag tror att i fantasin kan Jesus vara en hund. 
Förlåt alla som tycker jag vanhedrar något men så är det inte. Humor och glädje ska ju finnas med i kyrkan och det har vi här. 
 
Julen blev ganska bra trots allt som hänt. Man får hjälpas åt.
 
Och som avslutning på dagens epistel (oj ddå sååå kyrklig jag blev här) så lägger jag till en bild som är ca 23 år gammal. Micke och hans älskade gudsom.
Nu ska jag ta lite varmt kaffe och förbereda dagens bad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela