roligtlivver.blogg.se

onsdag kväll

Publicerad 2021-02-17 19:19:34 i Allmänt,

Onsdag och snö ute. Massor av snö Hoppas det blir kvar ett tag. Ska minsann göra ett försök att hitta en pulka och ett litet barn så jag också kan få åka. Är det någon som har båda delarna så hör av er. Jag skulle bli såååå glad.
 
Denna veckan ska jag skriva som en dagbok , bara vad som hänt i veckan, vardagsbestyr.

MEN jag tar en gammal bild först. Hittade den på Det gamla Olofström. Jul på Mickes dagis.
Stjärngossen som böjer sig ner är Micke. Men gossen som sitter o tittar på fotografen är Magnus och ryggen bredvid honom tillhör Roger. Snälla pojkar som följer med för att se lillebror vara stjärngosse. Alltid lika snälla.
 
De som, kanske finns det någon, som läser det får vara beredda på att jag sätter in samma bilder ibland. Kan ju inte komma ihåg alltid vad jag gör. Hoppas fler känner igen sig i det. Att vara lite glömsk alltså.
 
Förra veckan hade jag tant-möte här. Så klart ute o med corona-avständ. Nästan hela tiden i alla fall  Vi grillade korv och drack kaffe och så naturligtvis en tipsrunda!!
Jo längst till vänster är det faktiskt inte en tant. 
Det är en ungdom och en hund. 
Vi hade tur med vädret, just då 3 timmars sol och sen blev det molnigt. Men då hade vi avslsutat mötet.
Kvinnan längst fram vann, som ofta händer, tipset som handlade om julkalendrar. 
 
Melodifestival nr 2 har vi också klarat. Denna gången så hade vi sällskap med Sigvants från Asarum och även Aguero. Men så här bar han sig åt. Satte ner mitt kaffe och min semla och se vad som hände.

Känsliga läsare varnas för hemsk bild.
 
 
Både ätande hund och fula tår på samma bild... (Marie Ydreborg nu får du blunda...)
 
Vad har jag gjort mer månntro.
Vi har badat eller det var kanske förra veckan förresten. Men vi är fint rustade i Olofström så vi har en badbrygga mitt i byn. O där kan man ta sig ner i Holjeån och få ett bad. Och det gjorde vi. Så skönt.
 
Micke har bott hemma i 4 veckor medan hans kök renoverats. Nu har han flyttat hem till ett fint kök. 
Han har en förmåga att hitta saker att göra. Måla och pussla och läsa mm mm
 
 Här har han fust avslutat ett redigt svårt pussel. Nästan bara brunt och dessutom stämde inte kartong och bild.
Men fint blev det och hans stora pussel-idol Gunnel var honom behjälplig. 
 I går sysslade jag med att fika hela dagen kändes det som. På gm var ovan nämnda Gunnel här och fikade och sen kl 1 ringde Kerstin och hade bakat scones och det säger man ju inte nej till. 
På kvällen var jag ensam. På tisdagar är det tv som passar mej,först deckaren med hunden Rex och sen tävling mellan Norge och Sverige och sen kl 22 så har jag som vanligt träff via sms
med Maggan, min "Alla mot alla- kompis" 
 
Vet ingen annan i min bekantskapskrets som gillar det met men det räcker så bra med Maggan.
Jag sätter förresten på text-tv så jag kan hänga med. Filip och Fredrik pratat ju så himla fort.
Och sen sitter jag där och skrattar o så smsar vi när vi tycker något är jättebra eller om dom är töntiga eller något annat.Känns nästan som om vi sitter bredvid varandra.
O i pauserna så kan man "natta" sig, ta på pyjamas, tvätt sig och borsta tänder mm.
 
Avslutar med min fina blomma som Asarumsborna hade med sej i Lördags. En aning av vår. Särskilt här med allt snön- Men det blir ju vår.
Nu hände något med det här inlägget. Snabbar mej att försöka skicka det. Återkommer kanske senare med mer information om min vecka. Här blev det många STORA bilder.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela