roligtlivver.blogg.se

lite av varje

Publicerad 2021-01-31 17:43:01 i Allmänt,

Ja Lite av varje är Mickes favorituttryck. Han är lite, dvs MYCKET glömsk nu för tiden och frågar jag t ex vad hade ni till middag i skolan i dag eller vad har ni gjort i dag så blir alltid svaret: Lite av varje.
 
Ja mycket hemskt har ju hänt under året och det är något som påverkar livet hela tiden. Man ser något på tv eller man hör något eller man pratar med någon och plötsligt slår det till och livet känns helt kass.
 
Så är det alltså HEMSKT men vi som är kvar måste ju ändå leva och ta tillvara på det fina som finns-
 
Har just suttit och lagt in bilder från både album och mobil och de närmaste bloggarna blir ett sammelsurium av nostalgit, nästan tårar, och nytt.
 Först
 
Ja en tidig bil på Magnus och mej.  Man får titta och minnas det fina som varit. Så här kunde det vara.
 
Och nu måste livet på n ågot sätt starta om. Men med jämna mellanrum kommer det att hoppa in nostalgiska bilder liknande denna.
 
 
Just nu sitter Micke i vardagsrummet och väntar på handbollsfinal och ja han väntar nog också på kvällsmat. Bor man på hotell så gör man!!
 
Han är här för tillfället, ett tillfälle som varat i snart tre veckor. Inte för att vi har ett fruktansvärt stort behov av att umgås utan man bygger om hela hans kök i lägenheten på Smålandsgatan. I och för sig så är han ganska så oförarglig att ha som inneboende. Trevlig också.
 
 
Lite bilder från sommaren som ju trots både Pandemin och annat ändå passerat. Som tur är så har vi ju umgåtts med Roger och familjen hela tiden. Så vi har inte varit helt övergivna. 
Micke har i flera år tjatat om att han vill åka Utvandrarnas led (egentligen tyckte han att vi skulle gå men vi kloka och förnuftiga människor insåg att det skulle tagit oss flera veckor, så det fick bli per bil
 
Roger och Ida bjöd med oss på en heldag i SMÅLAND och mycket Wilhelm Moberg.  
 Nu får jag stora, jättestora bilder igen men ok det får bli så. Börjar jag ändra så klantar jag bara till mej. Men här är Roger och Micke vid monument som hör till Wilhelm.....
 
Paus här för nu ska jag serva Micke. Eftersom det sen är handbollsfinal och jag brukar bli så nervös vid sådana tillfä'llen så kanske jag återkommer och skriver av mej lite till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela