roligtlivver.blogg.se

spännande match

Publicerad 2021-01-31 18:52:18 i Allmänt,

Ja det är spännande men jag tittar inte. Inte så att jag blir arg eller egentligen bryr mej. Men jo det gör jag såklart, bryr mej alltså, annars hade jag väl inte varit nervös. Tycker i och för sej synd om vilket lag som förlorar men så klart Heja Sverige.
Förr när jag hade torkskåp tillgängligt så brukade jag gå in i tvättstugan och stryka tvätt med torkskåpet på så jag inte hörde hur det gick. Tala om töntighet. Men har till min stora glädje hört att storebror också gör så. Hmmm
 
Begriper inte hur jag kunde gå på alla OIKs hockeymatcher förr. Men det gjorde vi. Bl a var vi på en match mellan Kristianstad och OIK som varade i över 5 perioder. Var då Sveriges längsta match. När klockan närmade sig 12 så sa jag till Palle att nä nu tyar jag inte mer utan går hem. MEN då sa min man, Kan dom orka spela så kan minsann (kanske en svordom kanske inte, han var inte så mycket för att svära), du också tya sitta kvar. Och då gjorde jag så klart det. Till slut så förlorade OIK men då var alla så trötta så alla blev nöjda.
 
Nu så är det dags för en bild.
 
 Här har pusslats länge nu. Många pussel färdiglgda. Stor och små. Detta är ett svårt pussel. Heter Cuprinol och är brunt och stämmer inte ens med bilden på kartongen. Men med hjälp så ska väl Micke reda upp detta också. Vi har verkligen lagt många fina pussel. Ska nästa gång sätta in en bild på det första som var en julklapp med snyggt motiv. 
 
Vi har också varit på utflykt med Ida och Saga. Skulle på älgsafari men slutade på Lekoseum i Osby och där var visserligen inga älgar men kul ändå.
 
 
Sådant här hade vi hemma när pojkarna var små, I stället för lego.
 
Nu är handbollen slut och då ska jag se Fader Brown. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela