roligtlivver.blogg.se

Tanke och handling

Publicerad 2021-09-21 14:46:43 i Allmänt,

Rubriken avser att jag tänkte att jag skulle alltid låta tanke och handling bli ett och får se hur hur länge den tanken håller....
 
Men så var det att i stället för att rusa till kylskåpet när jag tycker det är tråkigt (o med tanke på min vikt så är det OFTA) så ska jag rusa till datorn och skriva lite. 
Alltså bara lite men ofta, I alla fall rädda ett kylskåpsintag om dagen med att skriva lite.
 
Så här sitter jag nu. Och när jag inte sitter här så sitter jag vid köksbordet. Ialla fall för tillfället. För där finns en ny hemmets journal med många korsord, där finns ett pussel, där finns en bok med Louise Penny. Oj vad jag älskar hennes böcker. Hon skriver så fiiint.
 
I kväll ska jag avägsna mig från köksbordet. Ja jag ska  t o m avlägsna mig från hemmet. Ska på bio. Den heter father och handlar om om en man som blir dement. Lite skräck har jag för att se den. Känner nog igen många saker. Men man får vara lite djärv trots hög ålder.
 
Och nu har jag skrivit lite så slutar så det finns något att berätta nästa gång kylskåpet lockar-
 
Trycker in en bild som avslutning. Vad det blir vet jag inte. 
 Lapp vid tvättstugan. Och måste säga att jag känner mig träffad. Glömmer OFTA min tid. 

Och skäms gör jag. Så nu har en ny taktik. Tar kolven med hem och när tvättkorgen blir för full så går jag o kollar om det finns tid samma dag. ofta finns det tid.
 
På tal om lappar så såg jag en bra utanför ett av våra fina fik.  Där stod:
 
Kaffe behöver man ha för att leva. Se hur det gick för dinosaureran, dom jhade inget kaffe!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela