roligtlivver.blogg.se

i dag igen

Publicerad 2022-03-02 18:15:25 i Allmänt,

Ny dag och nya möjligheter.
 
Kan inte riktigt kopiera gårdagen, t ex inget gym i dag!!

Förmiddagen gick kvickt. Var en tidig besökare på Maxi. Skulle handla fallor för att fixa kaffe till ett litet gäng.
Micke och hans arbetskamrater. Som tack för mycket hjälp så fikar vi tillsammans ibland.
Och då känns det som om det var i går jag jobbade. Och det är INTE i går utan 15 år sedan. Oj oj hur har detta gått till.
 
Men trevligt har vi på våra kaffestunder. 
Inte ser dom så glada ut här precis men dom är glada för det mesta.
 
Nu när jag ser fotot på Micke och Lena så får jag andra vibbar. Gemensam resas med många men då även Lena.Filippinerna för många år sedan och en utekväll då vi spelade biljard (tror inte någon av oss kunde spelreglerna) men vi hade så otroligt kul. Även om Micke i glädjeyran över en bra stöt höll på att köra pinnen förlåt kön upp i takfläkten. Men bara nära alltså.
 
Men i dag var det alltså jobbarna i Utegruppen från dagcenter som besökte mej och det är såååå trevligt. 
 
Inga glada miner här heller. Ska bjuda in dom och ta GLADA bilder. För foton kan ljuga, det är  ett glatt gäng.
 
Och nu ska  Marie och jag  på bio och se Poirot i Döden på Nilen. Kanske rapportera i morgon hur den var.
 
Och nu avslutar jag med en favorit. Säger kanske lite om min dåliga humor. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela