roligtlivver.blogg.se

ska kämpa på

Publicerad 2024-01-13 13:42:35 i Allmänt,

Ja jag ska kämpa på nu. Inte bara med bloggen utan med livet.
 
Men här kommer lite blandat. I dag som vanligt alla lördagar har jag löst melodikrysset.
I dag hos Kerstin. Vi skiftar ju och är hos varandra. Men varje gång så är det kaffe och frallor (bakade av Marie, olika sorter) som gäller.
Melodikryss och frukost och goda vänner är en oslagbar kombination.
 
Och i kväll är det ett litet kalas hos Micke som gäller. 
Micke har ju i alla år haft kalas med många gäster på trettondagsafton men i år orkar han inte så mycket. Så vi delar upp det. Några förra veckan och några i dag.
I dag är det nära kompisar som gäller. Marie bakar kaka, jag fixar efterrätt och Roger lagar mat.
Man får göra det så bra som möjligt.
 
En plånbok har jag lyckats leta efter i veckan. Lyckades till slut spåra den till var jag haft den sist och se slutligen hittades den. Under en fåtölj hos en av mina underbara sopp-vänner.
 
Och just nu slog det mig att snart fyller ju äldsta barnbarnet år. För jesse namn Simon blir ju 28!! Kan detta vara sant. Det var ju inte så länge sedan som han var liiiiten och jag fick nöjet att passa honom.
 
Och yngste barnbarnet fykller ju 19.  Om man nu tänker på det så kanske man börjar tänkar på hur gammal är jag då egentligen men skit samma.. Det glömmer vi och i min ålder är det sååå lätt att glömma.
 
Nu ska jag se om jag hittar någon bild, gammal eller ny.
 
Eftermiddagsfika hos Micke.
 
Detta var dagens krönika. Nu ska jag gå och vispa grädde....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela